اردبیل – معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این استان با کمبود تجهیزات صنایع تبدیلی کشاورزی مواجه است.

اصغر پرتوی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در بین تمامی مراحل کاشت، داشت، برداشت و ذخیره سازی استان اردبیل در بخش صنایع تبدیلی با کمبود ماشین آلات و تجهیزات مکانیزاسیون مواجه است.

وی افزود: در حال حاضر ماشین آلات کشاورزی و ارتقا مکانیزاسیون مورد نیاز کشاورزی اردبیل است و با این وجود برخی تجهیزات را نمی توانیم به دلیل موانع واردات تامین کنیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: عمده مبدا تامین مکانیزاسیون استان مرکز مکانیزاسیون کشور است و این مرکز در سال های اخیر در نظر داشته در راستای ساخت برخی ماشین آلات اقدام کند.

به گفته پرتوی با ورود ماشین سازی اراک و تبریز انتظار می رود برخی تجهیزات مورد نیاز به همت مهندسان ایرانی ساخته شده و در اختیار استان ها قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان از جمله مهمترین تجهیزات مورد نیاز را ماشین‌ آلات برداشت و تجهیزات صنایع تبدیلی عنوان کرد.

وی  تخصیص ۲۳۰ میلیارد ریال برای افزایش ضریب مکانیزاسیون در سال گذشته  را یادآور شد و گفت: امسال نیز در فاز اول ۲۸۳ میلیارد ریال تخصیص یافته و در فاز دوم قول مساعد پرداخت ۲۵۰ میلیارد ریال از سوی جهاد کشاورزی طرح شده است.

پرتوی با ابراز امیدواری در جذب این تسهیلات تاکید کرد: مکانیزاسیون مناسب می تواند کیفیت و کمیت تولید را افزایش داده و ضایعات را به شدت کاهش دهد.