همدان- مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی همدان از برگزاری نخستین نمایشگاه صنایع تبدیلی کشاورزی و ماشین آلات صنایع غذایی طی اسفند ماه سال جاری در همدان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین الماسی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: توسعه بخش کشاورزی استان، استفاده از تجربیات و دستاوردهای جدید علمی و اجرایی این حوزه با حضور برترین واحدهای استانی و کشوری در برگزاری این نمایشگاه برنامه ریزی شده است.

الماسی ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، بهبود روند فرآوری محصولات، توجه ویژه به جایگاه صنایع تبدیلی و تکمیلی و نقش آن در توسعه اقتصادی استان همدان و کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: آشنایی با روشهای نوین صنایع تبدیلی روز جهان از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه استان همدان با ظرفیت  بالای کشاورزی در بخش های گوناگون همواره به عنوان پایلوت فعالیت های کشاورزی و اقتصادی توسعه گرایانه در غرب کشور بوده است، گفت: همدان با استقبال از تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی و صنایع غذایی توانسته روند روبه رشد ظرفیت صنعتی و کشاورزی خود را بیش از پیش ارتقا دهد .

الماسی با تاکید بر اینکه صنایع تبدیلی عامل مهمی در فرآوری محصولات کشاورزی است و با تبدیل و فرآوری محصولات کشاورزی ضمن تولید مواد غذایی و سایر فرآوردهها با ارزش افزوده بالا، امکان نگهداری و حمل و نقل آن محصولات را نیز فراهم می شود، گفت: ضایعات بخش های تولیدی کشاورزی در مناطق در حال توسعه از مشکلات و آسیب های این حوزه بوده و صنعت کشاورزی استان همدان نیز از این قاعده مستثنا نیست.

وی تاکید کرد: صنعت کشاورزی استان همدان ظرفیت بالایی در اجرای صنایع جدید با فناوری های روز دنیا در  صنایع تبدیلی و ماشین آلات صنایع غذایی دارد و نمایشگاه صنایع تبدیلی کشاورزی و ماشین آلات صنایع غذایی همدان با دعوت از برترین تولیدکنندگان، صنعت گران و کارشناسان این بخش می کوشد تا در کنار معرفی نشان های مطرح ماشین آلات و دستگاه ها نوین و نوآوری های به روز این بخش ظرفیت های استان را نیز برای بازاریابی و بازار سازی مرتبط با فعالان این حوزه و نمایندگان حاضر در این نمایشگاه معرفی کند.

الماسی اضافه کرد: اولین نمایشگاه تخصصی صنایع تبدیلی کشاورزی و ماشین آلات صنایع غذایی  ۱۱ تا ۱۵ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان همدان پذیرای کارشناسان، متخصصان و علاقه مندان این حوزه خواهد بود .