تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶

شبکه شما به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، مستندهای انقلابی ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت بزرگداشت سی ‌و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شبکه تلویزیونی شما، با هدف انعکاس دستاوردها و آشنایی با نهضت انقلاب اسلامی، اقدام به پخش تعداد زیادی برنامه مناسبتی کرده است. این ویژه برنامه‌ها در قالب‌ مستند، تله فیلم، گزارش، مصاحبه و سخنرانی روایت هایی از چگونگی پیروزی انقلاب اسلامی و عزم و وحدت ملی را شرح می‌دهد.

از این جمله مستند «صبح خواهد شد» دوشنبه 20 بهمن ساعت 17 روی آنتن شبکه شما می‌رود و حوادث دوران انقلاب اسلامی را به تصویر می‌کشد.

این اثر به روایت داستان زخمی و کشته شدن استاندار همدان در سال 57 توسط شهید مباشر كاشانی می‌پردازد و ماجرای فرار شهید كاشانی از دست نیروهای شهربانی به سوی دره‌های گنجنامه را به تصویر كشیده شده است.

بخش‌هایی از این مستند داستانی شامل روایت شفاهی دوستان، همكاران و اطرافیان شهید مباشر كاشانی و استاندار مقتول است. سكانس‌های این مستند 35 دقیقه‌ای در محل باغ نظری و گنجنامه گرفته شده است. تهیه کننده این مستند گیتی محمود و کارگردان آن حمید خوش مشرب است.

همچنین مستند «آوای رهایی» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمد رضا کریمی سه شنبه 21بهمن ساعت 17 روی آنتن شبکه قرار می‌گیرد.

این اثر مستندی از وقایع دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران در شهرستان گرگان و استان گلستان و شرحی از فعالیت‌های قشرهای مختلف این استان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و محصولی از صدا و سیمای گلستان است.

مستند «رهنمود» نیز به کارگردانی و تهیه کنندگی فرهاد مختاری چهارشنبه 22 بهمن ساعت 17 از شبکه شما پخش می‌شود.

این مستند درباره شخصیت ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) است و پیش‌بینی تاریخی ایشان درباره روابط آینده غرب و کشورهای عربی، فرمایشات حضرت در مورد استقلال و قدرت کشور را بازگو می‌کند.

کارگردان و تهیه کننده این مستند فرهاد مختاری است.