بجنورد- مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاكنون ميزان پذيرش مددجو در مراكز بهزيستی این استان ۱۰ درصد افزايش يافته است.

رضا الله وردی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون شمار پذیرش مددجو در حوزه توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی مراكز بهزیستی خراسان شمالی ۴۱۸ مددجو بوده كه این میزان رشد ۱۰ درصدی پذیرش مددجو طی سال جاری را نشان می دهد.

وی تصریح كرد: متاسفانه عدم حمایت بعضی از خانواده ها از معلولین و مددجویان تحت پوشش این سازمان باعث ایجاد آسیب های روحی و روانی برای معلولین می شود.

الله وردی با اشاره به سیاست های کلی سازمان بهزیستی در جهت بهره مندی مددجویان و معلولین از حمایت های بهزیستی در كانون گرم خانواده های خود خانواده های خود افزود: برخی از خانواده ها پس از سپردن مددجویان خود به مراکز پیگیر مسائل آن ها نمی شوند و در مواقعی حتی با ترک کامل ارتباط آنان با خانواده هایشان مواجه می شویم که این مسئله باعث بروز مشکلات روحی و روانی برای مددجویان و در پاره ای مواقع ایجاد هزینه هایی اضافی و مشکلات عدیده دیگری برای بهزیستی می شود.

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی با اعلام آمادگی بهزیستی درجهت حمایت ویژه از مراجعین به بهزیستی از خانواده های این افراد خواست تا ارتباط و تعامل بیشتری با بهزیستی و مددجویان خود داشته باشند.

به گفته الله وردی در حال حاضر در مجموع بیش از ۵۳ هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی خراسان شمالی هستند.