نکا- عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی روستای آلوکنده نکا گفت: با پیگیری های انجام شده این طرح به وزارت علوم و دانشگاه پیام نور سپرده شده که به زودی عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدعلی مقیمی شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح ساختمان اداره بیمه سلامت شهرستان نکا مشارکت همه جانبه مردم در عرصه های نظامی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را به عنوان یکی از شعارهای  اساسی انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: امروز با گذشت ۳۶ سال از بهار پیروزی انقلاب اسلامی  این شعار به خوبی توسط مردم متبلور شده است.

وی افزود: مشارکت های مردمی و حضور به هنگام مردم در صحنه های حماسی نشان می دهد که  ما در سایه وحدت، همدلی و صمیمیت کارهای بزرگ را به آسانی پیش می بریم.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به افزایش مراکز درمانی پس از انقلاب تصریح کرد: در بهمن ۵۷ یکهزار و۵۰۰ خانه بهداشت در سطح کشور وجود داشت اما هم اکنون بعد گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و بر مبنای سال ۸۱ این تعداد به  هفت هزار و۳۵۶ مراکز درمانی رسیده است.

مقیمی اضافه کرد: در سال ۵۷ دو هزار و۵۰۰ خانه بهداشت به صورت فعال در سطح کشور مشغول فعالیت بودند اما امروز با روند رو به رشد به ۱۶ هزار و ۷۵۶ خانه بهداشت در سطح کشور رسیده است و این روند رو به رشد نشان از عظمت شعار انقلاب و توجه ویژه به محرومین است.

وی ادامه داد: خانه های بهداشت شهرستان نکا به عنوان پایلوت با حضور وزیر بهداشت و معاون اول رئیس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس در نکا افتتاح می شود.

نماینده مردم نکا، بهشهر وگلوگاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید برتکریم و سرمایه های اجتماعی افزود: اگر سرمایه اجتماعی کشور در تمامی برهه ها همانند سابق در صحنه ها حضور و پشتیبان ما باشند مسیر پیشرفت در امورات بهداشتی، خدماتی و درمانی را به خوبی طی می کنیم.

مقیمی با اشاره به خدمات رسانی دولت به مردم گفت: دولت با تصویب و ارائه چهار هزار و یکصد میلیارد تومان بودجه هدفمندی به بخش بهداشت و درمان به دنبال رفاه حال بیماران و اینکه بیماران دغدغه ای جز رنج بیماری نداشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان مازندران کاهش هزینه های درمانی در بیمارستان ها را از جمله افتخارات طرح تحول نظام سلامت دانست و ابراز داشت: تا دیروز بیماران بستری شده در بیمارستان های شهرنشین ملزم بودند ۶ درصد و روستائیان ۵درصد از هزینه های درمانی خود را پرداخت کنند اما با اجرای این طرح هم اکنون در مراکز درمانی شهری ۶ درصد و خانه های بهداشت سه درصد ملزم به پرداخت هزینه درمانی خویش هستند که این امر به نوبه خود انقلاب بزرگی را در حوزه سلامت تداعی کرده است.

وی در خصوص بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی روستای آلوکنده نکا بیان داشت: با پیگیری های انجام شده این طرح به وزارت علوم و دانشگاه پیام نور سپرده شده که به زودی عملیاتی و به اجرا در می آید.