سنندج- رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرسنندج عنوان کرد: مسئولان باید برای رفع آلودگی هوای این شهر گام های عملی و اساسی برمبنای روش های علمی بردارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدبهاءالدین حسینی دوشنبه شب در جلسه شورای اسلامی شهرسنندج به آغاز موج جدید گردوغبار و کاهش دید در شهرهای استان اشاره کرد و گفت: در گذشته کردستان از نظر وضعیت گردوغبار و ریزگردها جزو استان های پاک محسوب می شد ولی امروزه به دلیل ظلم و دخالت انسان در طبیعت شاهد آلودگی زیاد آن هستیم.

وی عنوان کرد: یکی از خواسته ها و مطالبات مردم کردستان از دولت این است که در راستای رفع آلودگی هوای استان گام های عملی و اساسی برمبنای روش های علمی بردارند.

وی اظهارداشت: از افرادی هم که هکتارها زمین و فضای سبز را تغییر کاربری دادند و خلاف حقوق شهروندی عمل کردند شکایت و به مراجع قانونی معرفی شوند.

 رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرسنندج به برنامه های عید نوروز اشاره کرد و افزود: سال گذشته قرار بود جشن بزرگی در آستانه سال جدید در سنندج برگزار شود که این برنامه اجرا نشد.

حسینی ادامه داد: امسال قصد داریم این جشن بزرگ را در استادیوم ۲۲ گولان اجرا کنیم و از نهادهای فرهنگی و هنری استان هم انتظار همکاری و همراهی را داریم.

وی ازشهرداری سنندج به دلیل عدم هماهنگی با شورای اسلامی شهر جهت برگزاری جشن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گلایه کرد و گفت: در بنرهایی که در سطح شهر نصب شده آرم شورای شهر هم درج شده بود در صورتی که هیچ هماهنگی با اعضای شورای صورت نگرفته بود.

وی بیان کرد: خواننده ای که در این مراسم به اجرای برنامه پرداخت مورد دلخواه اکثریت مردم سنندج نبوده و آنها بابت این امر از شورا انتقاد کردند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرسنندج فعالیت نهادهای متولی بحث فرهنگ وهنر در این شهر را ضعیف خواند و اظهارداشت: شورا قادر نیست کل برنامه ها و کارهای فرهنگی را برعهده بگیرد و نیاز است متولیان فرهنگ وهنر در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشند.

حسینی ادامه داد: برای نخستین بار جشنواره و نمایشگاهی از پیشینه خوشنویسی اساتید استان کردستان در تهران برپا شد که متاسفانه اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی ازهنرمندان استان  که در این جشنواره شرکت کرده بودند، هیچ حمایتی نکرد.

وی از کمک مالی برای ساخت هفت فیلم کوتاه در سنندج خبرداد و افزود: این هفت فیلم از میان بیش از ۴۰ فیلم کوتاه توسط کمیته سینماگران شورا تایید و برای تصویب در جلسه امروز مطرح  شده است.

برچسب‌ها