ابراهیم حقیقی درباره اهمیت پوسترهای سینمایی بیان کرد که پوستر سینما نیز مثل خود سینما از فراز و فرود برخوردار است و هر فیلمی که کارگردان خوبی داشته باشد پوستر خوبی هم دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم فجر نمایشگاهی از ۴۰ سال پوسترهای سینمایی ابراهیم حقیقی که شامل پوسترهای ادوار مختلف جشنواره و پوسترهای فیلم های سینمایی ایران است در گالری برج میلاد برپا شده است.

دوشنبه ۲۰ بهمن نخستین روز از برگزاری این نمایشگاه بود که در آن ۸۰ پوستر با قطع ۱۰۰ در ۷۰ به نمایش گذاشته شده و فروش هم خواهد داشت. 

ابراهیم حقیقی طراح و گرافیست ایرانی درباره روند طراحی پوستر سینمایی در ایران گفت: پوستر سینما مانند خود سینما فراز و فرود دارد، هرگاه فیلم خوبی ساخته شود که کارگردانی خوب در کنار آن باشد، قطعا دارای پوستر خوبی می شود.

وی افزود: پوستر فیلم های جشنواره که امسال در سالن برج میلاد دیدم قطعا از پوسترهای سال های قبل بهتر هستند. این یعنی کارگردان و تهیه کننده ما به این فکر افتاده اند که پوستر مهم است. در دو، سه سال گذشته اهمیت کمتری برای پوستر قائل می شدند و به قول معروف پوسترها، به پوسترهای «یک کله» و «دو کله» تبدیل شده بودند که فقط تصویر چهره درشت ستاره های سینما در آن درج شده بود و چندان متفکرانه نبودند اما امسال طراحی پوسترها بهتر شده است.

طراح سیمرغ جشنواره فیلم فجر در پاسخ به دلایل کپی کاری برخی پوسترهای سینمای ایران از نمونه های خارجی گفت: دلیل این امر بی بضاعت بودن فکری طراح، و بی بضاعت بودن پخش‌کننده است.