مشهد- مديركل منطقه شمال شرق سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئی گفت: ۹۰ درصد جاده های خراسان رضوی و ۹۴ درصد جمعیت کابران اپراتور های تلفن همراه در این استان تحت پوشش ارتباطی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد تقی ابادی صبح سه شنبه در آیین افتتاح پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی كه در اداره كل پست مركزی استان برگزار شد تعداد كاربران اینترنتی خراسان رضوی را ۲میلیون و ۸۰۰ هزار با ضریب نفوذ ۴۵درصد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ارتباطات به عنوان مهمترین بستر این حوزه و در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و با گستردگی جمعیت از نقش فوق العاده و فرابخشی برخوردار است، ادامه داد: ارتباطات و فناوری اطلاعات تاثیر مستقیمی در اشتغال و رفاه اجتماعی دارد و از اولویت خاصی در مدیریت نوین كشور برخوردار است.

رئیس ارتباطات رادیویی شرق كشور ادامه داد: براساس دستاوردهای انقلاب جمهوری اسلامی بعد از سه دهه پروژه های مختلفی در نقاط گوناگونی از كشور اجرا و به بهره برداری رسیده كه می توان به توسعه شبكه پست، پست بانك و شبكه های زیرساخت های رادیویی اشاره كرد.

وی در ارتباط با شاخص های آماری خراسان رضوی اذعان كرد: یكی از وظایف مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه ارتباطات رادیویی امنیت فضای فركانسی و سلامت ارتباطات در این بخش است.

تقی آبادی ادامه داد: خراسان رضوی دارای ۹۰۰بهره بردار ارتباطات رادیویی با ۷ایستگاه ثابت، سیار، نیمه سیار است كه از فضای فركانسی كشور مراقبت و پوشش دهی لازم را انجام می دهد.

وی گفت: همچنین در حوزه ارتباطات ماهواره ای ۱۷ اپراتور است كه ۱۳ هزار و ۳۵۷ ایستگاه ثبت از این اپراتور ها بهره مند می شوند.

تقی آبادی در خصوص دفاتر پست بانك در خراسان رضوی نیز گفت: ۹۰ دفتر خدمات شهری و تعداد ۸۶۶ دفتر خدمات روستایی در خراسان رضوی فعال است.