قدس - در نهمین روز از دهه مبارک فجر امسال، ۱۲ پروژه عمرانی شهرداری قدس با حضور مسئولان شهرستانی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، روز سه شنبه اعضای شورای اسلامی شهر قدس، شهردار، فرماندار، نماینده ولی فقیه در این شهرستان و روسای ادارات قدس ۱۲ پروژه عمرانی شهرداری قدس شامل زمین چمن مصنوعی شهدای کاووسیه، بوستان ابو علی سینا، سالن بازسازی شده مجموعه باقر العلوم و کلنگ زنی خانه فرهنگ خیابان مبارزان، مجتمع تجاری رفاه و مجموعه سرپوشیده ورزشی را افتتاح کردند.

فرماندار قدس با تبریک دهه مبارک فجر، در این مراسم اظهار داشت: در این ایام باید از بنیان گذار کبیر انقلاب تجلیل شود زیرا این کشور هرچه که دارد از برکات آن پیر فرزانه است، اگر رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره)، حضور و مشارکت همه جانبه مردم و لطف خدا نبود هرگز این انقلاب به پیروزی نمی رسید.

نورمحمد فردی افزود: در واقع دهه فجر نقطه عطفی در تاریخ ملت و کشور ایران است و اکنون مسئولان وظیفه دارند که برای تبیین ارزش های انقلاب و نشان دادن پیشرفت های کشور پیش و پس از انقلاب را با یکدیگر مقایسه کنند، یک نمونه کوچک آن عدم استقلال سیاسی کشور در پیش از انقاب بود ولی اکنون ایران اسلامی علاوه بر استقلال سیاسی کامل بر اتفاقات کشورهای دیگر نیز تاثیرگذار است.

وی عنوان کرد: فردا روز ۲۲ بهمن است و وظیفه همه مردم و مسئولان کشور است که با حضور چشمگیر خود در راهپیمایی بار دیگر به دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران نشان دهند که تا آخرین قطره خون پای انقلاب و نظام ایستاده اند چنان که در تمامی عرصه ها این موضوع را ثابت کرده اند.

بازسازی امکانات مستهلک شهر در دستور کار شورا و شهرداری است

در ادامه مراسم رئیس شورای اسلامی شهرقدس نیز با گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر در دوره چهارم تمرکز خود را بر شناخت وضع موجود شهر و استفاده از ظرفیت، پتانسیل و امکانات موجود و بدون استفاده قرار داد و در همین راستا فعالیت خود را آغاز کرد.

خدابخش محمدزاده پودینه افزود: سالن آمفی تئاتر مجتمع باقرالعلوم یکی از این ظرفیتهای شهر بود که طی سالهای متمادی به دلیل استفاده نامناسب رو به تخریب بود که به همت شورا و شهرداری این سالن کاملا بازسازی و تجهیز شد به طوری که اکنون به یکی از زیباترین سالن های شهرستان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: استادیوم ورزشی شهدای قدس نیز پس از سالها بدون استفاده بودن مستهلک شده بود که با درایت مسئولان مدیریت شهری بازسازی و تجهیز شد و امروز یکی از ۱۴ ورزشگاهی در کشور است که مسابقات لیگ برتر در آن برگزار می شود.

آمفی تئاتر باغ ملی با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر در غرب استان تهران بی نظیر است

پودینه تصریح کرد: احداث زمین چمن مصنوعی شهدای کاووسیه، پارک های محله ای، مرکز تجاری فجر و ... از دیگر پروژه هایی است که امروز به بهره برداری رسیدند و این نوید به شهروندان داده می شود که سال آینده آمفی تئاتر باغ ملی با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر که در غرب استان تهران بی نظیر است به بهره برداری خواهد رسید.

در حاشیه این مراسم شهردار قدس به خبرنگار مهر گفت: بیش از ۹۰ درصد فعالیتهای شهر به عهده شهرداری است و پرسنل این مجموعه به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی به مردم هستند و با وجود تمام مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد، شهرداری قدس توانسته بودجه خود را محقق کند.

محمدصادق کولیوند افزود: مجموعه مدیریتی شهر اکنون وارث بسیاری از اماکن و امکانات فرسوده در شهر است که ترجیح داده شد به جای اینکه فضاهای جدید احداث شود از همین ظرفیتها استفاده و آنها بازسازی شوند، به طور مثال سالن آمفی تئاتر باقرالعلوم به مساحت ۳۲۰ متر مربع و ظرفیت ۲۲۸ صندلی با بودجه ۴۵۰ میلیون تومان بازسازی شد.

با اعتبار ۴ میلیارد تومان استادیوم قدس پذیرای مسابقات لیگ برتر شد

وی ادامه داد: تجهیز استادیوم ورزشی شهدای شهرقدس که ۱۱ سال پیش احداث شده شامل دکوراتور، اصلاح سکو و نصب صندلی تماشاچی، احداث سرویس بهداشتی، تهیه و نصب اسکوربرد، اجرای موتورخانه و تهیه و نصب برج های روشنایی بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه داشته است که اکنون آماده برگزاری مسابقات لیگ برتر است.

کولیوند اعلام کرد: ۴۵ هزار متر جدولگذاری، ۵ هزار متر آسفالت لکه گیری، ۲۵۰ هزار متر آسفالت مکانیزه، ۲۰ هزار و ۲۰۰ متر پیاده روسازی، ۱۴۰۰ متر کانال کشی و ۱۷ هزار و ۷۰۰ متر احداث پارک گوشه ایی از اقدامات عمرانی شهرداری قدس طی سال ۹۳ بوده است.

وی عنوان کرد: بودجه عمرانی سال ۹۳ شهرداری قدس ۶۶ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۴۶ میلیارد تومان آن هزینه شده و برای ۲۰ میلیارد تومان باقیمانده نیز قرارداد فعالیت امضا شده که تا پایان سال انجام می شود.

شهردار قدس گفت: شهرداری بر اساس سیاستگذاری های شورای شهر، افزایش سالانه یک مترمربع سرانه فضای سبز و همچنین افزایش سرانه فضاهای ورزشی را در اولویت کاری خود قرار داده که تلاش می کند بر طبق برنامه ریزی های انجام شده گام بردارد.

برچسب‌ها