ساوجبلاغ - همزمان با دهه فجر، شش طرح عمرانی در شهر ها و روستاهای شهرستان ساوجبلاغ با حضور استاندار البرز به بهره برداری رسید .

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید طهایی استاندار البرز پیش از ظهر امروز که برای افتتاح چند طرح عمرانی سفری کوتاه به شهرستان ساوجبلاغ داشت، ابتدا سالن ورزشی روستای قوهه در بخش چهارباغ را افتتاح کرد.

روستای قوهه دارای سه هزار نفر جمعیت است و این سالن با هدف کشف استعداد های ورزشی جوانان این منطقه راه اندازی شد.

استاندار در آیین بهره برداری از این سالن ورزشی اظهار داشت: استقرار مجموعه های ورزشی و تفریحی برای ساکنان و جوانان روستا می تواند در سلامت مردم نقش اساسی داشته باشد و به رشد و شکوفایی آنان کمک کند.

طهایی در آیین افتتاح این پروژه توسعه سرانه های ورزشی در روستاها و مناطق محروم را یکی از سیاست های دولت برشمرد و گفت: افتتاح پروژه های ورزشی در مناطق روستایی که امروز شاهد افتتاح یکی از آنها هستیم اجرای همین رویکرد بوده است.

استاندار البرز سپس به بزرگترین گلخانه تولید گل شاخه بریده رزهلندی در روستای خیر آباد رفت و این مجموعه را که برای ۹۰ نفر ایجاد اشتغال کرده و با مبلغی بالغ بر دو میلیارد و سیصد میلیون تومان هزینه ساخته شده را افتتاح کرد.

این گلخانه در مساحت ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع یکی از گلخانه هایی است که توسط متخصیصن  ایرانی کاملا بومی سازی شده و فرایند آن کاملا ایرانی است.

گلخانه گل رز شاخه بریده، در شرایط تحریم های اقتصادی به صورت خودکفا با ابتکار عمل کشاورزان داخلی و با استفاده از پایه گل رز هلندی،این نوع از گل های رز پر طرفدار را تولید کرده است.

این گلخانه تنها گلخانه در سطح کشور است که پایه رز را به صورت خودکفا تولید کرده و زمینه اشتغال ۹۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم آورده است.

سالانه ۷۰۰ هزار شاخه  گل رز در این گلخانه تولید می شود.

همچنین طرح های دیگری در زمینه کشاورزی، خدماتی و تولیدی به بهره برداری رسید که اعتبار هزینه شده برای آن مبلغی بالغ بر ۱۶۴ میلیارد تومان است.