در نه ماهه سال جاري يك هزار و ۵۰۶ نفر در حوادث ناشي از كار جان خود را از دست دادند. اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه آمار تلفات يك هزار و ۵۵۹ نفر بود، ۳.۴ درصد كاهش يافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: از كل تلفات حوادث كار در نه ماهه امسال يك هزار و ۴۹۴  نفر مرد و ۱۲ نفر زن بودند اين در حالي است كه در مدت مشابه سال قبل يك هزار و ۵۳۹ مرد و ۲۰ زن در حوادث كار جان خود را از دست دادند.

بر اساس اين گزارش در اين مدت استان هاي تهران با ۳۶۴، خراسان رضوي با ۱۲۰ و اصفهان با ۱۱۲ نفر بيشترين و استان هاي كهگيلويه و بويراحمد با ۵، خراسان شمالي با ۸ و ايلام و خراسان جنوبي هر كدام با ۹ فوتي كمترين آمار تلفات حوادث كار را داشته اند.

مطابق آمارهاي موجود در حوادث كار نه ماهه امسال سقوط از بلندي با ۴۵.۵ درصد بيشترين علت مرگ در حوادث كار را به خود اختصاص مي دهند. پس از آن اصابت جسم سخت با ۲۲.۱ و برق‌گرفتگي با ۱۵.۱ درصد بيشترين دلايل مرگ در حوادث كار را در برمي گيرند.

به بيان ديگر از كل تلفات حوادث كار نه ماهه امسال ۶۸۵ نفر به دليل سقوط از بلندي، ۳۳۳ نفر بر اثر برخورد جسم سخت، ۲۲۸ نفر به دليل برق‌گرفتگي، ۷۲ نفر به دليل كمبود اكسيژن، ۵۸ نفر بر اثر سوختگي و ۱۳۰ نفر به دليل ساير موارد جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس اين گزارش در حوادث كار نه ماهه امسال ۲۲ هزار و ۹۴۹ مصدوم حوادث كار به مراكز پزشكي قانوني مراجعه كرده‌اند كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل نه دهم درصد رشد داشته است.
يادآور مي شود با وجود روند صعودي مرگ های ناشی از حوادث کار در سال های گذشته و رشد اين آمار از ۶۹۷ فوتی در سال ۱۳۸۳ به يک هزار و ۹۹۴ نفر در سال ۱۳۹۲، در نه ماهه امسال اين آمار روندي نزولي در پيش گرفته و با ۳.۴ درصد كاهش در مقايسه با مدت مشابه سال قبل به يك هزار و ۵۰۶ نفر رسيده‌است.