لنگرود - با افتتاح پروژه گازرسانی روستایی، ۵۸ خانواده در روستاهای «میان شکر کش» و «لیارجدمه» شهرستان لنگرود از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار مهر،  معاون مهندسی و اجرای طرح های شرکت گاز گیلان در مراسم افتتاح این پروژه ها که ظهر سه شنبه برگزار شد، اعلام کرد: اجرای ۲ پروژه گازرسانی روستایی در  روستاهای «میان شکر کش» و «لیارجدمه» به طول ۴ هزار و ۶۷۵ متر بوده که در مدت زمان کمتر از ۳ ماه به اتمام رسیده است.

مهرزاد سمیعی با بیان اینکه همکاری و هماهنگی بین مسئولین شهرستان دلیل تسریع در انجام پروژه شد افزود: با افتتاح این طرح ۵۸ خانوار دارای نعمت گاز شده اند که بر آورد اولیه هزینه برای هر خانوار ۳۵ میلیون ریال است.

وی اظهار داشت: تاکنون بیشتر علمک های گاز نصب شده اند و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم کنتور های گاز را نیز برای استفاده خانوارها نصب کنیم.

سمیعی با بیان اینکه قبل از اجرای این پروژه ۷۹.۷ درصد روستاها دارای نعمت گازبوده اند اعلام کرد: با بهره برداری گاز این دو روستا درصد استفاده روستاییان لنگرود از گاز به ۸۰.۱ درصد رسیده است.

معاون مهندسی و اجرای طرح های شرکت گاز  با اعلام اینکه نُرم گازرسانی در شهرستانهای گیلان ۷۰ درصد است عنوان کرد:شهرستان لنگرود ۱۰ درصد بالاتر از نُرم استانی قرار دارد و امیدواریم تا با تامین بودجه در سال ۱۳۹۴، ۲۰ درصد دیگر شهروندان که فاقد نعمت گاز هستند نیزاز نعمت گاز بهره مند شوند.

نماینده مردم لنگرود نیز در این مراسم با تبریک دهه فجر گفت: شهدا بنیانگذاران انقلاب اسلامی هستند و امروزه مسئولین با خدمت رسانی به مردم می توانند راه شهدا را ادامه دهند.

مهرداد لاهوتی افزود: در شهرستان لنگرود شاهد انجام کارهای زیر بنایی خوبی هستیم که این امر جز با همکاری و همدلی همگانی امکان پذیر نیست.

وی اظهار داشت: افراد مریضی که به دنبال تخریب و تضعیف جمهوری اسلامی هستند، تنها دغدغه شان حفظ منافع شخصی است.

لاهوتی با بیان اینکه قبل از انقلاب فقط چند شهر بزرگ از نعمت گاز برخوردار بودند افزود : امروز به برکت جمهوری اسلامی و انقلاب ایران دورترین روستاهای کشور نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه ۸۰ درصد روستاهای شهرستان از نعمت گاز برخوردارند، تصریح کرد: آبچالکی، پشت الله سر و تازه آباد از روستاهای جلگه ای فاقد گاز هستند که مقدمات اولیه برای لوله گذاری در این روستاها در حال انجام است.

وی اضافه کرد: خط انتقال گاز تا روستای لات لیل انجام شده است و هم اکنون لوله گذاری و اتصال لوله روستاها به لوله اصلی باقی مانده که ان شاالله در سال آینده این امر محقق می شود.