بجنورد- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تا کنون خیران افزون بر ۶۰ میلیارد ریال به ایتام تحت حمایت این نهاد در استان کمک کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، امان الله حسین پور صبح پنج شنبه در جمع شماری از حامیان ایتام استان، با اشاره به این که در ۱۰ ماهه سال جاری خیران در مجموع بیش از ۶۰ میلیارد ریال به ایتام تحت پوشش نهاد کمیته امداد خراسان شمالی کمک کرده اند، اضافه کرد: از این میزان کمک ۴۱ میلیارد و ۷۸۶ میلیون ریال آن به صورت نقدی و ۱۷ میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال نیز به صورت غیرنقدی بوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پنج هزار و ۹۱ یتیم تحت پوشش خدمات و حمایت های نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی هستند که از این تعداد سه هزار و ۴۵۵ یتیم زیر ۱۸ سال بوده و مابقی بالای ۱۸ سال سن دارند.

حسین پور در ادامه تعداد حامیان ایتام خراسان شمالی را بیش از ۲۶ هزار نفر دانست که در داخل و خارج استان با نهاد کمیته امداد در زمینه حمایت و رسیدگی به ایتام همکاری می کنند.

وی اضافه کرد: با این وجود در حال حاضر ۸۳۹ نفر از ایتام خراسان شمالی فاقد حامی هستند و در این زمینه نیاز به ورود و مشارکت بیشتر خیران احساس می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان از خیران و حامیان خیراندایش و عموم مردم نوع دوست خراسان شمالی خواست تا بیش از گذشته همت کرده و ایتام این استان را تحت پوشش برنامه‌های حساب شده اقتصادی، فرهنگی و آموزشی قرار دهند.

به گفته وی حمایت و تحت پوشش قرار دادن ایتام سبب می شود تا این افراد در آینده افرادی لایق و توانمند برای خود و جامعه باشند که تحقق این مهم نیازمند همکاری و تلاش همه جانبه است.

حسین پور با اشاره به این که نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی توانمندسازی محرومان را به صورت ویژه در دستور کار خود دارد، اظهار داشت: این نهاد در کمک ها و حمایت های خود همچنین حفظ کرامت انسانی و ارائه خدمات مناسب را نیز جزو رویکردهای اصلی خود می داند.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان ۹۱۱ هزار نفری خراسان شمالی ۱۲۰ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند که از این تعداد ۸۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد بوده و به صورت مستقیم از خدمات این نهاد استفاده می کنند و ۴۰ هزار نفر نیز از اقشار آسیب پذیر بوده و به صورت موردی از کمک های کمیته امداد بهره مند می شوند.