سمنان - مدير باغبانی سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان از وجود ۷۵ هكتار گلخانه فعال تولید سبزی و صيفی در استان خبر داد و گفت: توليد سالانه محصولات گلخانه ای در استان حدود ۲۰ هزار تن است.

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله رضائي صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان در خصوص نوع كشت و توليد محصولات گلخانه اي در استان اظهار داشت: حدود ۹۰ درصد از سطح گلخانه هاي استان به كشت خيار، هفت درصد  به كشت گوجه  و مابقي به ساير محصولات سبزی و صیفی اختصاص  دارد.

وي توليد سالانه محصولات گلخانه اي در استان سمنان را حدود ۲۰ هزار تن ذكر کرد و افزود: با توجه به وضعيت منابع آبي استان، كشت گلخانه ها به لحاظ ايجاد اشتغال، افزايش توليد در واحد سطح، بهره وري مطلوب از منابع به ويژه آب و خاك مي تواند مورد توجه قرار گيرد.

مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان در خصوص حمايت از توسعه گلخانه ها نیز گفت:براي احداث، توسعه، اصلاح و بهسازي گلخانه هاي با سطح بالاي سه هزار مترمربع از جمله برای واحدهای داخل مجتمع های گلخانه ای و از محل صندوق توسعه ملي به مقدار کافی تسهيلات با بازپرداخت ۵ –۳ ساله در اختيار متقاضیان قرار می گيرد.

تولید ۲۷۰۰ تن فراورده های  دام و طیور  در شهرستان گرمسار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار نیز در این گفتگو از تولید دو هزار و ۷۹۹ تن فراورده های دام و طیور  طی یک ماه  در این شهرستان خبر داد و گفت: دو هزار و ۴۰۹ تن شیر، ۲۲۰ تن گوشت قرمز و ۱۷۰تن گوشت سفید در واحدهای فعال دام و طیور شهرستان تولید وبه بازار مصرف عرضه شد.

افشین مشیری افزود: در راستای توسعه آبزی پروری، ضمن مشارکت برای ترمیم و بهسازی استخر پرورش ماهی دو هزار  قطعه  بچه ماهی  نیز بین آبزی پروران  شهرستان توزیع شد.

وی در خاتمه، درباره دیگر اقدامات  انجام شده در حوزه  دام  طیور شهرستان گرمسار نیز گفت: توزیع سوخت برای ۷۵ واحد مرغداری و دامداری، انجام ۵۵۰ مورد  تلقیح مصنوعی، صدور سه پروانه کوچک روستایی، تمدید هفت پروانه  روستایی، توزیع ۲۰ تن جو  برای دام سبک  روستایی از مهمترین این اقدامات بوده است.