سمنان- مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: ۵۴ درصد از روستاهای بالای یک ‌هزار و ۵۰۰ نفر در استان دارای کتابخانه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شاه حسینی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل کتابخانه های  عمومی استان سمنان با تأکید بر لزوم افزایش سرانه مطالعه در استان، تحقق آن را در گرو همکاری و مساعدت متولیان فرهنگی استان دانست و خواستار توجه به آن شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ روستا با جمعیت یک هزار و ۵۰۰ نفر در استان سمنان فاقد کتابخانه هستند تصریح کرد: به یاری خداوند، روستاهای خیرآباد، اعلاء، ده سلطان با تامین زیر ساخت های لازم، از کتابخانه بهره مند خواهند شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان توجه به بحث کتاب و کتابخوانی را ضروری دانست و گفت: هدف فقط تجهیز و ایجاد کتابخانه‌ها نیست بلکه ترویج کتابخوانی است چه بسا روستاهایی که کتابخانه دارند ولی کتابخوانی در آنجا به درستی صورت نمی‌گیرد.

شاه حسینی اضافه کرد: مأنوس شدن مردم با کتاب نباید منحصر به شهرها شود بلکه باید این موج در روستاها هم ایجاد شود.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم اجرای برنامه‌های مدون فرهنگی و سیاستگذاری مناسب برای ترویج کتابخوانی و ارتقای جایگاه کتاب در روستاها هم مورد عنایت و التفات قرار گیرد و زمینه‌ساز توسعه‌ای پایدار در مناطقی شود که همچنان صاحب استعدادهای ناشناخته هستند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان در خاتمه استفاده از توان مجمع خیران در این زمینه را خواستار شد و خاطرنشان کرد: بسترسازی برای افزایش آگاهی عمومی در شهرها و روستاها، نیاز به منابع مالی، تجهیزات و کتب اهدایی دارد که مردم استان، همچون گذشته، یاور کتابخانه های عمومی بوده و با مشارکت خود گامی در راستای توسعه کتابخوانی بردارند.