تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳

مجموعه «فیروزه» این هفته به زندگی هنری و فعالیت‌های ادبی حجت الاسلام زکریا اخلاقی از شعرای معاصر می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه «فیروزه» که به بررسی زندگی و فعالیت هنری برخی از شعرای انقلاب می‌پردازد، این قسمت به زندگی حجت الاسلام و المسلمین زکریا اخلاقی اختصاص دارد.

حوزه فعالیت اخلاقی در زمینه شعر و شاعری است. حجت الاسلام اخلاقی از سال ۱۳۶۰ فعالیت خود را در زمینه شعر آغاز کرد. او در سال 58 به حوزه علمیه شهر میبد رفت و دو سال هم در این حوزه به تحصیل پرداخت ولی بعد از آن به قم مهاجرت کرد تا در حوزه علمیه این شهر به ادامه تحصیلات دینی بپردازد. حضور در قم و محافل ادبی این شهر، سبب شد اخلاقی از حوزه اندیشه و هنر اسلامی‌ قم بهره برد.

تاکنون آثار متعددی از او در مجلات و روزنامه‌ها به چاپ رسیده است. او همچنین در محفل ادبی شعرا با رهبر معظم انقلاب نیز حضور می‌یابد و چند باری هم به شعرخوانی پرداخته است.

این بیت از حجت الاسلام اخلاقی از جمله اشعار مشهور اوست که می‌گوید: مثل گل بدرقه کردیم تنی تنها را/ و سپردیم به خاک آن همه خوبی‌ها را.

«فیروزه» این هفته با بررسی زندگی هنری و فعالیت‌های شعری حجت الاسلام زکریا اخلاقی، ساعت 17 روز شنبه 25 بهمن ماه مهمان مخاطبان شبکه افق خواهد بود. تکرار این برنامه نیز روز بعد ساعت 12 پخش خواهد شد.