در آستانه اعزام کاروان‌های «سرزمین برادری» به استان‌های سنی‌نشین کشور، محسن مومنی شریف ضمن اعلام حمایت از این حرکت، تأکید کرد: باید قدردان وحدت موجود در کشور باشیم.

رئیس حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تشکر از فعالان مدنی که دغدغۀ وحدت و پیوند اقوام و مذاهب ایرانی را دارند، گفت: از دوستانم در اتحادیۀ بین‌المللی امت واحده تشکر می‌کنم به خاطر ابتکاری که به خرج داده‌اند و این کاروان را ساماندهی کرده‌اند. این کاروان در کنار تقویت پیوندهای میان‌مذهبی باعث می‌شود گروه‌هایی از هنرمندان عزیزمان هم با فرهنگ، آداب، رسوم و مذهب اقوام مختلف ایرانی، به‌ویژه هم‌وطنان اهل‌سنت در استان‌های مختلف، آشنا بشوند.

محسن مؤمنی با اشاره به اینکه ایران از لحاظ تنوع اقوام کم‌نظیر است، اظهار داشت: معمولاً بهترین رمان‌ها و بهترین داستان‌ها و بهترین فیلم‌ها در حوزه‌هایی به وجود آمده است که دارای تنوع فرهنگی و اقلیمی بوده و از این جهت هم این کاروان‌ها گام مهمی برای آشنایی هنرمندان با فرهنگ‌های محلی است و امیدوارم که این ابتکار ادامه پیدا کند.

مؤمنی همچنین دربارۀ اهمیت پرداختن به مسئلۀ وحدت گفت: ما به لحاظ موقعیتی در منطقه‌ای قرار داریم که دائماً از سوی بیگانگان و کسانی که استقلال کشور ما را نمی‌خواهند، در حال تهدید هستیم و آن چیزی که می تواند ما را در برابر این نوع تهدیدها مقاوم و مصون کند، وحدت است. خوشبختانه در دوره‌ای که ما هستیم کشور به لحاظ وحدت اقوام و مذاهب، در بهترین وضعیت قرار دارد و نمونه‌اش را هم چند روز پیش، در راهپیمایی ۲۲ بهمن، مشاهده کردیم. ما باید شاکر و قدردان وحدت به‌وجود آمده میان اقوام و مذاهب گوناگون ایران باشیم.

رئیس حوزه هنری در پایان رسالت هنرمندان کشور را در ترویج این وحدت یادآور شد و افزود: ما هنرمندان می‌توانیم این نعمت بزرگ را برای دیگران هم تبیین کنیم و اجازه ندهیم دیگرانی که دوستدار ما نیستند بتوانند در وحدت ما خدشه ایجاد کنند. همچنین اهالی فرهنگ باید مراقب باشند و به مسائلی نپردازند که موجب خدشه‌دار شدن این وحدت بی‌نظیر می‌شود.