دو مجموعه ارکستر مجلسی رسا به سرپرستی مظفر نبیلی و گیتار کلاسیک چهار فصل اهواز از شرکت کنندگان بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر آثار خود را در میان استقبال اندک مخاطبان در تالار رودکی اجرا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر،کنسرتو برای فلوت ریکوردر، شلیل سیاوش بیضایی و چند قطعه از موتزارت و ژان سیبلیوس قطعاتی بودند که 25 بهمن در دو بخش توسط ارکستر مجلسی «رسا» برای مخاطبان کم تعداد تالار رودکی در بخش رقابتی اجرا شد.

از نکات قابل توجه این اجرا غیر از حضور نوازندگان سازهای زهی حضور ساز هارپسیکورد از سازهای متعلق به دوره باروک در کنسرت بود که با توجه به استفاده کم از این ساز در کنسرت های مختلف برای تماشاگران جالب توجه آمد.

البته حرکات سیاوش ظهیرالدینی یکی از اعضای هیات داوران بخش رقابتی همراه با نوازندگان حین اجرا نیز از دیگر نکاتی بود که در اجرای این کنسرت خودنمایی می کرد.

میثم ترکیان کنسرت مایستر، فرزان زاهد منش، کیمیا ابراهیم زاده، مهدی هدایتی ویولن اول، محمد حسین ابراهیم زاده، پوریا بابایی، صبا نبوی نژاد، شاهرخ صدقیانی ویولن دوم، الهام عادلی زاده، پدرام علیزاده، کیوان دباغی، امیر حسین منصوری ویولن آلتو، مظفر نبیلی، مسعود فیروزی نژاد، هاله سامانی ویولنسل، محمد رضا جبار کنتر باس، فرهود بیگلر بیگی فلوت ریکوردر، مسعود ملکی مقدم هارپسیکورد اعضای گروه ارکستر این کنسرت را تشکلی می دهند.

ارکستر مجلسی رسا از جمله گروه‌هایی است که در ادوار مختلف جشنواره های موسیقی فجر در بخش های رقابتی و غیررقابتی حضور فعالی داشته است.

این گروه که در سال 89 به همت مظفر نبیلی به شکل کوارتت زهی کار خود را در عرصه موسیقی آغاز کرد از سال 90 با تعداد 15 نفر و رهبری فهیم ممتازی به صورت ارکستر زهی مجلسی فعالیت خود را ادامه داد که بر اساس آن برنامه های متعددی را در تالارهای مختلف اجرا کردند.

کوارتت گیتار کلاسیک «چهار فصل» به سرپرستی وحید وحیدپور عنوان کنسرت دوم بخش رقابتی جشنواره بود که بعد از کنسرت ارکستر مجلسی رسا در تالار رودکی برای مخاطبان اجرا شد.

گروه گیتار کلاسیک «چهار فصل» اهواز فعالیت خود را از سال 89 با آماده سازی رپرتواری مشتمل بر دوره های مختلف موسیقی کلاسیک آغاز کرد و قطعاتی از آهنگسازان بزرگ جهان از جمله موتسارت، یوهان برامس، انریکو گرانادوس، کارل جنکینز و ژرژ بیزه را در قالب یک گروه کوارتت اجرا کرد که در این زمینه تاکنون نیز کنسرت های متعددی را در قالب جشنواره ها و کنسرت های مختلف برگزار گرده است. وحید وحید پور، فریدون وزیری، عادل شاهنده، فرخ کارنما نوازندگان این گروه موسیقایی است.

اجرای قطعاتی از انریکو گرانادوس، کارل جنکینز، کریستین فردریچ از جمله برنامه هایی بود که گروه چهارفصل در کنسرت شب گذشته خود برای مخاطبان اجرا کرد.

بخش رقابتی جشنواره بین المللی موسیقی فجر یکی از مهم ترین بخش های این رویداد هنری است که به دلیل توجه بیش از حد مخاطبان به بخش های دیگر فعلا به مثابه غریبه ای در فضای مه آلود موسیقی کشورمان لنگ لنگان به حرکت خود ادامه می دهد؛ بخشی که اگر فقط اندگی تامل و توجه به آن باشد می تواند هم شور و هیجان سال‌های دور جشنواره را به ارمغان بیاورد و هم سرمنشا مهمی برای معرفی استعدادهای کمتر فرصت یافته موسیقی برای حضور در موسیقی حرفه ای کشور باشد.