مشهد- هنرمندان مشهد شامگاه یکشنبه در تالار اصغرزاده مجموعه فرهنگی امام رضا(ع) مشهد مقدس میهمان مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر مشهد با حضور استاندار و رییس سازمان سینمایی کشور بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که با حضور علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور و جمعی از هنرمندان و اهالی سینما و همچنین و دیگر مسئولان استان برگزار شد از عوامل فیلم «رخ دیوانه» و «مزار شریف» تقدیر به عمل آمد.

شرایط فیلم سازی برای هنرمندان آسان شود

در مراسم اختتامیه دوازدهمین فیلم قجر کارگردان فیلم «رخ دیوانه» اذعان کرد: من یک نیشابوری هستم و افتخار می‌کنم که همشهری شاعران بزرگی چون عطار و خیام می باشم.

ابوالحسن داوودی یادآور شد: به دنبال این بودم که دین خودم را به فرهنگ شهرم ادا کنم لذا با وجود اینکه فیلم مدرنی ساختم و پیرامون مسائل روز و جوانها صحبت کردم اما نقطه پایانی را اشعاری از خیام قرار دادم.

وی بیان کرد: ما اهل هنر به شرایط سخت عادت کرده ایم مثلا به اکران نشدن، پروانه ساخت نگرفت و مشکلات دیگر اما امیدوارم شرایط فیلم سازی برای بنده و هنرمندان آسان شود.

داوودی ضمن عذرخواهی بابت نقص فنی پیش آمده فیلمش در اکران دوازدهمین جشنواره فیلم مشهد گفت: شنیدم شرایط سختی برای اکران و دیدن این فیلم من به وجود آمده بود و من این جایزه را مدیون هم ولایتی‌هایم هستم.

 آقای روحانی عذرخواهی کنند

در ادامه این مراسم کارگردان فیلم «مزارشریف» ضمن بیان تشکر از رئیس جمهور اظهار داشت: آقای روحانی خدمت بزرگی به ما کردند و آن این بود که ایشان از درگیری و بروز جنگ ایران با افغانستان جلوگیری کرد.

حسن برزیده افزود: البته از دولت توقعی که داریم این است که برای التیام درد خانواده شهدای مزار شریف و اینکه این اتفاقات دوباره تکرار نشود از طرف خودشان از خانواده این عزیزان عذر خواهی کنند.

وی  بیان کرد: از همان ابتدا که موضوع این فیلم را طرح کردیم اشکال تراشی هایی می شد و می گفتند راجع به این ماجرا حرفی نزنید و من خوشحالم که پس از هفده سال برگ زرینی از تاریخ یعنی ماجرای شهادت هم وطنانمان را که مخفی مانده بود زنده کردم.

خاطره شهدای مزار شریف از اذهان پاک نخواهد شد

سپس آخرین بازمانده حادثه مزار شریف با بیان اینکه یاد شهدا کمتر از شهادت نیست گفت: پس از پیمودن۸۰۰ کیلومتر از مزار شریف به خاک ایران رسیدم و در راه مشقت های زیادی را متحمل شدم در حالی که هیچ شخصی نمی‌دانست من زنده‌ام.

سرهنگ شاهسوند ادامه داد: گروه هنرمندان فیلم مزار شریف زحمات و مشقات زیادی را متحمل شدند و حاصل آن این شد که خاطره شهدای مزار شریف از اذهان پاک نشود.

با شنیدن نام امام رضا(ع) دلم لرزید

در ادامه بازیگر فیلم مزار شریف عنوان کرد:چند روز پیش با شنیدن نام امام رضا(ع) ناگهان دلم لرزید و یاد آن حضرت افتادم و پس از چند روز از مشهد با من تماس گرفتند و من را به مراسم اختتامیه جشنواره مشهد دعوت کردند و این جایزه ای بود که گرفتم.

در پایان این مراسم بازیگر فیلم «رخ دیوانه» نیز ابراز داشت: ضمن تشکر از قهرمان زندگی ام پدرم از مسئولان و دست اندر کاران این جشنواره و همچنین از آقای داوودی که به من اعتماد کرد و این نقش را به بنده سپرد نهایت تشکر را دارم.

ساعد سهیلی تصریح کرد:در تهران عوامل و هنرمندان سینمایی می گویند مشهدی ها سینما را گرفته اند و این باعث افتخار ما است

این بازیگر سینمای ایران خاطرنشان کرد: امیدوارم سال آینده جوانهای مشهدی و هنرمندان مشهدی مجبور نباشند برای تماشای فیلم به جشنواره تهران بیایند و البته اکران ده فیلم در مشهد در شان این شهر نیست.

گفتنی است در این مراسم از علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز به خاطر مساعدت و همکاری در برگزاری مراسم جشنواره فیلم فجر مشهد با اهداء لوحی تقدیر به عمل آمد.

در حاشیه

بسیاری از هنرمندان مشهدی و اهالی تئاتر و پیشکسوتان هنرمند در این مراسم دعوت نشده بودند و در حالی که جایشان در سالن خالی بود، افرادی دیگری صندلی ها را اشغال کرده بودند و همچنین تعدا خبرنگاران حاضر در مراسم بیش از حد معین بود.