اهواز - آثار برگزیده بخش دانشجویی نخستین جشنواره بین المللی فلیم های علمی اهواز معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آثار برگزیده بخش دانشجویی این جشنواره در مراسمی در آمفی تئاتر دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز معرفی شدند.

حسین سپهوند سازنده فیلم ماهی کور (مستند)، علی شهابی نژاد سازنده فیلم نون و آتش (مستند) و عالیه چنگیزی سازنده  فیلم نفسهای بی‌جان هور العظیم (مستند) به ترتیب مقام اول تا سوم این بخش را کسب کردند.

حسین سپهوند سازنده مستند «ماهی کور» پس از دریافت جایزه اش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دو مبحث علم و هنر همواره در طول تاریخ با یکدیگر در تقابل بودند اما پس از کشف جعبه جادویی و هنر سینما، این دو بخش در کنار هم قرار گرفتند.

این مستند ساز با اشاره به لزوم تجهیز امکانات و وسایل ضروری به منظور ساخت فیلم مستند گفت: در سال های گذشته برای ورود به این عرصه تنها نیازمند یک دوربین بودیم اما اخیرا باید با حفظ همین نگاه در اندیشه تامین تجهیزات به روز باشیم تا بتوانیم در عرصه های بین المللی به جایگاه خوبی دست یابیم.

سپهوند با بیان اینکه هر مستند نیازمند پژو هش است، گفت: در صورتی که قبل از شروع به ساخت یک مستند فعالیت های پژوهشانه انجام ندهیم و با آگاهی کامل در خصوص سوژه مورد نظر وارد این عرصه شویم به طور حتم نمی توان اثر موفقی را ارائه کرد.

این مستند ساز افزود: نخستین جشنواره بین المللی فیلم های علمی اهواز باعث شد تا بتوانیم با ارائه آثار فاخر، قدم هایی را در زمینه توسعه علمی منطقه و کشور برداریم.

سپهوند تصریح کرد: برگزاری جشنواره هایی همچون نخستین جشنواره بین المللی فیلم های علمی اهواز، باعث می شود تا سطح فعالیت هنرمندان خوزستاتی افزایش یابد.

وی در خصوص دشواری های ساخت مستند «ماهی کور» گفت: مباحث مالی و یافتن یک غواص بسیار ماهر که بتواند وارد فضای غار مورد نظر شود بسیار سخت بود اما با همه مشکلات موجود در طول ساخت این مستند خوشبختانه از بازخورد این مستند توسط مخاطبان بسیار خوشنود هستم.