تبریز - معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: تداوم عملیات بازسازی‌ و انتقال حاشیه‌نشینان تبریز علاوه بر اعتبارات عمرانی شهرداری، به یکصد هزار میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محبوب عبداله‌پور سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران، همکاری دولت و دستگاه‌های اجرایی را در ساماندهی معضل حاشیه‌نشینی ضروری دانست و افزود: ساماندهی و انتقال حاشیه نشینان تبریز علاوه بر اعتبارات مصوب در بودجه عمرانی شهرداری به یکصد هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه هفتاد درصد از مجموع این اعتبار برای احداث واحدهای مسکونی و مابقی برای خدمات شهری چون آب و فاضلاب، برق، گاز و تلفن هزینه خواهد شد، اظهار داشت: مسیر گشایی منطقه‌ ملازینال از پروژه‌های مهم این بخش است که اسکان حاشیه‌نشینی ۲۲۰ واحدی  برای خانوارهایی ساکن در سکونتگاه‌ های ناامن در نظر گرفته‌شده است و به‌ مرور بر تعداد این پروژه‌ها به‌صورت تصاعدی افزوده خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با تاکید بر لزوم همکاری و احساس مسؤولیت ساکنان این مناطق با  شهرداری و مدیران اجرایی استان برای اقدام عملی جهت ساماندهی مناطق حاشیه نشینی گفت: حاشیه‌نشینی نه‌ تنها ساکنان این مناطق بلکه امنیت همه افراد شهر را تهدید می‌کند و تا زمانی که همه‌ افراد و سازمان های مربوطه همت ملی و از محکم‌سازی و اصلاح ساختار شهری حمایت نکنند، این نگرانی‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی رسانه‌ها در مورد خطرات تهدید کننده مناطق حاشیه‌نشین و ساکنان آن تصریح کرد: تبریز تاکنون هشت بار شاهد زلزله‌های شدید بوده و درون زمین فرورفته است و اگر امروز حادثه مشابهی در این شهر و به خصوص در مناطق حاشیه‌نشین آن رخ دهد، خسارات جانی، مالی و اجتماعی آن قابل قیاس با دیگر زلزله‌های اتفاق افتاده در کشور نخواهد بود.

عبداله‌پور در خصوص اولویت های شهرداری در این حوزه نیز گفت: مسیر گشایی‌های ضروری برای دسترسی مناطق حاشیه‌نشین مانند ادامه کوثر شرقی تا پاسداران، تقاطع امتداد ثقه‌الاسلام تا اتحاد، امتداد ۴۵ متری و اتصال شرق و غرب به ایده لو و دسترسی آخر احمدآباد و ملازینال و یوسف‌آباد به اتوبان پاسداران که در طرح تفضیلی نیز پیش‌بینی‌شده‌اند، جز پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری بشمار می روند.