بوشهر - نخستین کنگره سراسری ۷۴ شهید عرصه موسیقی کشور سه‌شنبه‌شب درسالن نهم دی بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر سه‌شنبه‌شب در نخستین کنگره سراسری ۷۴ شهید عرصه موسیقی کشور در بوشهر با تقدیر از تلاش های صورت گرفته برای برگزاری این همایش، اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی به منظور برگزاری این کنگره صورت گرفته است.

سردار فتح‌الله جمیری با تاکید بر اینکه باید راه شهدا را در پیش بگیریم و رهرو این شهیدان باشیم، خاطرنشان ساخت: همه ما مدیون خون شهدا و خانواده شهدا هستیم و باید در راه و مسیر ارزش‌های اسلامی که آنها برای ما قرار داده‌اند قدم برداریم.

وی به تلاش های دشمنان برای استفاده از ابزار هنر برای تاثیرگذاری بر دیگر کشورها، اضافه کرد: دشمنان فرمول خود برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی را تغییر داده‌اند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر تاکید کرد: هنرمندان بسیجی باید با تاسی از شهدای عرصه هنر برای حفظ دستاوردهای انقلاب، آرمان‌های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری تلاش کنند.

هوشنگ جاوید یکی از پژوهشگران عرصه موسیقی نیز در این کنگره بر لزوم معرفی موسیقی معنوی برای نسل جوان، اظهار داشت: آیین‌های سنتی و فرهنگی مناطق مختلف کشور را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم  که باید این برنامه‌ها به خوبی زنده شوند.

وی همچنین به اهمیت نوجه‌های ائینی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: موسیقی حماسی دوران دفاع مقدس دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی بود که هنوز به خوبی شناسانده نشده است.

لازم به ذکر است که در این کنگره، تمر یادمان نخستین کنگره سراسری ۷۴ شهید عرصه موسیقی کشور با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و قنادیان رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور رونمایی شد.

دیدار با خانواده معظم شهدا و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، برنامه گشت دریایی و روایتگری درون شناور از رشادت ها و حماسه آفرینی های رزمندگان و شهدای این استان و تجلیل از 18 خانواده معظم شهدای هنرمند عرصه آواها و نواها از برنامه‌های این کنگره است.