نشست مشترک ترکیه و عربستان برای افزایش حمایت از تروریستهای مسلح در سوریه از امروز آغاز می شود و این در حالی است که آنکارا و واشنگتن نیز به زودی توافقی را در این رابطه امضا می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس استراتژی ترسیم شده در سال گذشته توسط «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، برای مبارزه با داعش، قرار بر این است که از گروه های به اصطلاح میانه رو شورشیان سوری به عنوان پیاده نظام ائتلاف ضد داعش استفاده شود. 

از همین رو قرار است این گروه های شورشی در کشورهای عربستان، ترکیه، قطر و چند کشور عرب دیگر در حوزه خلیج فرس تحت آموزش های نظامی قرار گیرند. 

در همین رابطه دیپلمات های آمریکایی به رویترز اعلام کردند که به زودی آنکارا و واشنگتن قرار دادی را در مورد آموزش شورشیان و تسلیح آنها امضا می کنند. 

این قرارداد در حالی در آستانه امضا قرار دارد که ترکیه و عربستان از امروز نشستی را برای افزایش حمایت از شورشیان سوری برگزار می کنند. 

در نشستی که در ریاض برگزار می شود دیپلمات های ترک و سعودی درباره موارد متعددی از جمله حمایت از گروه های شورشی میانه رو و مبارزه با داعش گفتگو می کنند. 

این نشست دو روزه بوده و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در عربستان برگزار می شود. 

به گفته دیپلمات ها، این نشست برای ترکیه از آنجا که موضوع آموزش و استقرار نیروهای شورشی سوری در آن مورد بحث قرار می گیرد مهم است. 

لازم به ذکر است افراطیونی که قصد ملحق شدن به گروه های تروریستی حاضر در سوریه را دارند با سفر به ترکیه و گذر از این کشور وارد سوریه می شوند. علاوه بر آن مقر اصلی گروه شورشی موسوم به ارتش آزاد سوریه نیز در ترکیه قرار دارد.