بجنورد- مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری خراسان شمالی خواستار توجه و اهتمام جدی دستگاه های مختلف این استان در زمینه مبارزه با مشروبات الکلی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین برومند صبح چهارشنبه در کمیته استانی مبارزه با مشروبات الکلی، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی مرتبط در خراسان شمالی می بایست در زمینه مبارزه با تهیه، توزیع و مصرف مشروبات الکلی برنامه ها و گزارش کار خود را ارائه دهند.

وی با تأکید بر این که دستگاه های مزبور می بایست اهتمام جدی به بحث مبارزه با مشروبات الکلی در بین جوانان داشته باشند، تصریح کرد: علاوه بر وظیفه پیشگیری در زمینه مبارزه با مشروبات الکلی، سایر دستگاه های مرتبط از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، پلیس آگاهی، اماکن و ... می بایست نظارت بیشتری در قالب بازرسی های ویژه از اماکن تهیه و توزیع مشروبات الکلی داشته باشند.

به گفته برومند افزون بر اجرای برنامه های نظارتی و پیشگیری لازم است برای اجرای برنامه های فرهنگی و مشاوره ای در این زمینه نیز ضمن بهره گیری از توان علمی دانشگاه های استان اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به این که هدف از تشکیل و برگزاری جلسات کمیته استانی مبارزه با مشروبات الکلی جلوگیری از توزیع، تولید و مصرف مشروبات الکلی است، اضافه کرد: همه دستگاه های عضو این کمیته وظیفه دارند با نگاه بومی هر کدام حداقل دو برنامه اجرایی و کارشناسی شده در راستای مبارزه با مشروبات الکلی به این کمیته ارائه دهند.

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: به یقین با همکاری و تعامل همه دستگاه‌های مربوط می‌توان آسیب‌های ناشی از مصرف مشروبات الکلی در جامعه را به حداقل رساند.