مشهد- به مناسبت سالگرد حادثه انفجار قطار در شهرستان نیشابور که منجر به شهادت تعدادی از آتش نشانان در این حادثه شد مراسمی روز چهارشنبه به همین منظور در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که روز چهارشنبه در گلزار شهدا بهشت رضا(ع) و با حضور مسئولان سازمان آتش نشانی و جمعی از خانواده های آتش نشانان برگزار شد یاد و خاطر شهدای آتش نشانان مشهدی در این سانحه گرامی داشته شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد روز چهارشنبه در این مراسم با بیان اینکه یادآوری و تکریم یاد و خاطره شهدا به ترویج فرهنگ ایثارگری در جامعه کمک می کند اظهار کرد: آتش نشانان با انتخاب این شغل و به جان خریدن خطرات برای کمک و نجات مردم با آرمان های نظام و شهدا میثاقی جاودانه بسته اند.

حسن جعفری با بیان اینکه اتش نشانان در مقابله با حوادث و کمک به همنوعان خود ایثار را به معنای واقعی متجلی می سازند ادامه داد: این حادثه که منجر به شهادت ۲۵ آتش نشان از شهر های نیشابور، قدمگاه، مشهد و مجتمع فولاد خراسان شد بیش از ۳۰۰ نفر از مسئولان و مردم جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: در این سانحه همچنین ۴ تن از آتشنشانان مشهد با نام های محمدرضا روشن قیاس، غلام رضا حمیده پور، سیدرضا رجایی و مصطفی مختارزاده در راستای ایفای نقش خود به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حادثه انفجار قطار نیشابور ساعت ۹:۴۵ دقیقه ۲۹ بهمن ۱۳۸۲ در ایستگاه خیام نیشابور به وقوع پیوست که در این حادثه ۲۵ آتش نشان جان خود را از دست دادند.