ساری - مديركل راه و شهرسازي استان مازندران، صیانت از حریم راهها را ضروری دانست و گفت: ارتقای سطح ایمنی راهها باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر نوروزی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با مسئولان راه و شهرسازی شهرستانهای استان، محورهاي ارتباطي شرق استان به دليل وجود روستاهاي معتدد و مراكز مهم صنعتي و اقتصادي در اين منطقه و همچنين عبور و تردد زائران امام رضا(ع) از جمله محورهاي پر تردد و حياتي در سطح محورهاي مازندران به شمار مي رود.

وي ادامه داد : از اين رو بايد نگاه ويژه در خصوص ارتقاء سطح ايمني اين محورها در دستور كار قرار بگيرد.

نوروزي تصريح کرد:  از آنجا كه حفظ و نگهداري از راههاي موجود يكي از وظايف ذاتي و اصلي راه و شهرسازي بوده لذا اين اداره كل با تمام توان و بكارگيري امكانات و تجهزات خود با توجه به كمبود اعتبارات و منابع مالي مناسب توانسته در اين مسيرگام هاي ارزنده اي در جهت ايمن سازي و روان سازي ترافيك بردارد.

مديركل راه و شهرسازي استان در ادامه به برنامه هاي اجرايي اين اداره كل براي ايام نوروز در خصوص عمليات راهداري اشاره و اظهار داشت: پاكسازي و زيبا سازي حريم راهها، شستشو و ترميم تابلوها و علائم، منظر آرايي و زيبا سازي مبلمان جاده اي، شانه سازي، لكه گيري رويه راه، تخليه قنوها، برم ها، بارمرده گالري ها و سردهانه تونلها، شانه سازي، حذف اختلاف سطح، ريزش برداري و ساماندهي حريم و ... از جمله عمليات و برنامه هاي اصلي عمليات راهداري بوده كه به طور جدي در دستور كار قرار گيرد.

نوروزي اجراي عمليات راهداري را در اين بسيار حياتي و مهم برشمرد و افزود : اميدواريم با تلاش و كوشش مضاعف راهداران و رعايت كليه قوانين و مقررات توسط كاربران جاده اي، محورهاي ايمن و روان در سطح محورهاي ارتباطي اين استان ولايت مدار داشته باشيم.

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان تنكابن از بهره برداري پل در محور روستايي "سيوا " اين شهرستان با صرف اعتباري بالغ بر۱۹۰۰ميليون ريال خبرداد.

رحمان طالش حسيني  عنوان كرد: شهرستان تنكابن به دليل شرايط جغرافيايي و جاذبه هاي فراوان گردشگري همواره پذيراي مسافران بي شماري است كه به اين منطقه رفت و آمد كرده و از مواهب طبيعي آن استفاده مي كنند. وي تصريح كرد : از اين رو محورهاي ارتباطي اين شهرستان در طول سال علي الخصوص ايام تعطيلات پر ترافيك و پر رفت و آمد بوده كه در ميان نيزمحورهاي روستايي و ييلاقي اين منطقه از اين قضيه مستثني نيست.

طالش حسيني خاطر نشان ساخت : از اين رو ايمن سازي و ارتقاء راههاي روستايي شهرستان تنكابن يكي از برنامه هاي اصلي اين اداره بوده كه از جمله مي توان به عمليات احداث پل در محور روستايي " سيوا "  در بخش خرم آباد اين شهرستان اشاره و درخصوص مشخصات اجرايي پروژه مذكور يادآور شد : پل "سيوا " با دهانه ۲۲ متري و عرض ۶ متر با صرف اعتباري بالغ بر ۱۹۰۰ ميليون ريال به اجرا در آمد.

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان تنكابن اظهار داشت: از هفت هزار و ۷۴۵ كيلومتر راه روستايي موجود در مازندران مقدار ۵۲۰ كيلومتر در اين شهرستان واقع شده است.