بوشهر - معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی همه جانبه برای سوانح است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق‌شناس ظهر چهارشنبه در پنجمین نشست مدیران دریایی که در سالن اجتماعات برج بندر بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم که باید به خوبی انجام شود، اشاعه فرهنگ دریانوردی در بین مردم است.

وی ادامه داد: در حالی که کشورهای پیشرفته استفاده زیادی را برای رشد و شکوفایی خود از طریق دریا و سواحل داشته‌اند، ما نیز باید استفاده مناسبی از دریا داشته باشیم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های تاریخی ما این است که با وجود برخورداری از یک مرز طولانی دریایی در کشور، استفاده مطلوبی را از این مرز دریایی و نعمت خدادادی نبرده‌ایم.

وی تاکید کرد: برگزاری نشست‌های مشترک و همچنین مانوری که در دو بخش جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریا برگزار شد، از برنامه‌های اساسی سازمان بنادر و دریانوردی است.

حق‌شناس تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی تلاشی جدی برای آمادگی همه جانبه، آموزش و پیشگیری در بخش‌های مختلف دارد و در این راستا طرح‌ها، برنامه‌ها و مانورهای متنوعی برگزار می‌شود.

وی بر لزوم تلاش برای استفاده مناسب از دریاهای کشور تاکید کرد و ادامه داد: کشورهای پیشرفته پیشرفت‌های زیادی را در زمینه دریا و سواحل داشته‌اند و بیشترین تمرکز آنها نیز در کنار دریاها است.

معاونین امور دریایی بنادر کشور نیز در ادامه این نشست به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.