مشهد- نخستین نمایشگاه بازاریابی صنایع دستی با حضور معاون میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و مدیرکل دفتر صادرات معاونت صنایع دستی کشور در هتل سی نور مشهد برپا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل دفتر صادرات معاونت صنایع دستی کشور شامگاه شنبه در حاشیه برپایی این مراسم بیان کرد: صنایع دستی مانند بازار کالاهای سرمایه ای، بازار کادو و هدایا و سوغات زیارتی مشهد در بسیاری از بازارها جایگاه شایسته ای ندارد.

پویا محمودیان گفت: پس از تحقیقات ۸ماهه تیمی منتخب از کارشناسان مختلف، تحقیقات میدانی را برای یافتن کالاهایی که بتواند به سبد کالای سوغات مشهد راه یابد آغاز کردند.

وی در ادامه افزود: ساختار کلی کار بر سه محور مشخص بود اولین محور کیفیت کالا، دوم قیمت کالا و سومین محور نیز طرح و جلوه ظاهری سوغات بود که در این پروژه در نظر گرفته شد.

محمودیان از ۱۰۰ قلم کالا که درطی این ۸ ماه بررسی و منتخب شده اند، خبر داد و اضافه کرد: این اقلام در این نمایشگاه افتتاح خواهد شد و همچنین در سال ۱۳۹۴ فاز دوم را به بهره برداری خواهیم رساند.

وی تصریح کرد: در فاز دوم نمادها و کالاهای موجود در موزه آستان قدس رضوی یا حتی برخی معماری های مشهد از جمله حرم امام رضا(ع) و مسجد گوهر شاد که قابلیت نماد شدن دارند در قالب کالاهای سوغاتی و به صورت نمادین ساخته می شود.

وی افزود: این نمادها به عنوان نماد سوغاتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در فاز های آتی این کالا ها توسعه یافته و تعداد اقلام نیز بیشتر می شود.