بوشهر - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: مهم‌ترین شاخصی که می‌توان به وسیله آن کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی را ثابت کرد، رضایت مردم است که امروز با وجود طرح تحول سلامت شاهد آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، علیرضا رئیسی در مراسمی که به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار در سالن اجتماعات بیمارستان شهدای خلیج فارس برگزار شد، گفت: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت توسط مقام معظم رهبری و عزم جدی دولت در اجرای نظام سلامت، یکی از مسایل حایز اهمیت، عدالت در پرداخت بود که در این راستا در دو حوزه، اصلاح تعرفه‌های خدمات درمانی پزشکان و تشکیل کارگروه پرداخت به غیر پزشکان برنامه‌ریزی شد.

وی اضافه کرد: برخی از همکاران و بنده در این کارگروه حضور داریم و در حال ارائه الگو و فرمولی برای پرداخت عادلانه به پرستاران هستیم تا تلاش‌های شبانه‌روزی این عزیزان تا حدودی جبران شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه حوزه سلامت در اولویت برنامه دولت قرار گرفته است، افزود: نباید توقع حل مشکلات دو دهه درمان را در یک سال داشت ولی باید این تحول آغاز می‌شد چون یکی از مشکلاتی که خانواده‌ها با آن روبرو می‌شدند، مخارج سنگین خدمات درمانی بود که آنها را زیر خط فقر می‌کشاند و از ادامه درمان منصرف می‌کرد.

رئیسی گفت: از نظر اقتصادی، بیمارستان‌ها به مرز ورشکستگی رسیده بودند و پرداخت هزینه‌های جاری و پرسنلی برای آنها مشکل بود که این مهم هزینه‌های درمان را بر دوش خانواده‌ها سنگین‌تر می‌کرد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از ۴۰ درصد از مراکز بهداشتی فاقد پزشک بودند و کمبود پزشک در این مراکز چشم‌گیر بود که سامان دادن به آنها در کنار معوقات پزشکی و پرسنل بسیار کار سنگین و زمان‌بری بود و حتی برخی ماه‌ها پرداخت حقوق بسیار مشکل بود.

این مقام مسوؤل نظرات کارشناسی پرستاران در باورکردن طرح تحول را مؤثر دانست و گفت: مشکل عمده در حوزه پرستاری کمبود نیروی انسانی است به طوری که در حال حاضر یک پرستار به جای دو یا سه نفر کار می‌کند و استراحت مناسب و کافی ندارد و ما این مشکل را به وزارتخانه منعکس کردیم و برای حل این مشکل نیاز به همکاری مجلس شورای اسلامی و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی داریم.

علیرضا رئیسی پرداخت عادلانه براساس عملکرد و تعرفه‌گذاری خدمات در حوزه پرستاری را مهم دانست و تصریح کرد: با جدیت خواستار تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری هستیم و اگر این کار انجام گیرد تأمین اعتبار خوبی صورت خواهد گرفت که می‌تواند راه‌گشا باشد و انگیزه مضاعفی را برای خدمات بهتر ایجاد کند.

در این مراسم از پرستاران نمونه استان بوشهر که در کشور و استان برگزیده شده بودند، با اهدای لوح یابود تقدیر به عمل آمد که اسامی آنها به شرح زیر است.

حمید زنگنه، پرستار برگزیده کشوری از بیمارستان تخصصی قلب بوشهر

میترا دریایی مطلق، پرستار برگزیده کشوری از بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر

اعظم حسین نژاد، مربی برگزیده دانشکده پرستاری و مامایی بوشهر

سهیلا اسکندری، پرستار برگزیده استانی از بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر

طیّبه ملایی، پرستار برگزیده استانی از بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان

رضا رشیدی، پرستار برگزیده استانی از بیمارستان امیرالمومنین(ع) گناوه

حسین ریاسی، پرستار برگزیده استانی از بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان

لیلی مظفری، پرستار برگزیده استانی از بیمارستان زینبیه خورموج

لیلا خضری پرستار برگزیده استانی از بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه

صدیقه بازویی، پرستار برگزیده استانی از بیمارستان بقیت الله اعظم(عج) دیلم

لیدا بهمنش، پرستار برگزیده استانی از بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان

عامل یوسف‌فر، کارشناس برگزیده استانی از مرکز فوریت‌های پزشکی

شاهین یزدان‌خواه، بهیار برگزیده استانی از بیمارستان امام حسین (ع) اهرم

زهرا رگبار، مترون بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر

معصومه حیدری، شاغل در هسته گزینش دانشگاه، همسر و پرستار ایثارگر جانباز مرحوم عبدالحسین زارع

سکینه کشتکار، همسر و پرستار ایثارگرجانباز ۸۰ درصد دفاع مقدس

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، رییس بیمارستان شهدای خلیج فارس و اعضای هیأت امنای مسجد فاطمه الزهرا(س) دانشگاه با اهدای شاخه گل از زحمات پرستاران تقدیر کردند.

رئیسی بعد از پایان مراسم روز پرستار، در بخش زنان و آی‌سی‌یو بیمارستان شهدای خلیج فارس حضور یافت و با اهدای شاخه گل به پرستاران، از زحمات آنان تقدیر کردند.