ورامین- مدیر جامعه القرآن کریم کشور گفت: با تلاش های صورت گرفته حدود 30 کتاب موسسه جامعه القرآن کریم به چهار زبان انگلیسی، عربی، اردو و مالایی ترجمه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی در حاشیه سفر به شهرستان ورامین و در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت حدود 700 مرکز و شعبه قرآنی جامعه القرآن کریم در سطح کشور اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته هم اکنون حدود 700 مرکز قرآنی در سراسر کشور با محوریت جامعه القرآن کریم تشکیل شده است

مدیر جامعه القرآن کریم کشور با اشاره به تلاش این موسسه برای تشکیل مدارس قرآنی در سراسر کشور افزود: جامعه القرآن کریم در تلاش است تا مدارس قرآنی را در کشور تشکیل دهد که نوجوانان و کودکان از همان سنین کودکی با قرآن مأنوس شوند به همین خاطر با تلاش های انجام شده تاکنون 69 مدرسه قرآنی در کشور راه اندازی شده است.

راه اندازی 69 مدرسه قرآنی در کشور

وی ادامه داد: خوشبختانه فعالیت های قرآنی خوبی در سطح کشور انجام گرفته به طوری که مسلمانان برخی کشورهای اسلامی ابراز علاقه مندی می کنند که علوم قرآنی را از جمهوری اسلامی ایران و اساتید ایرانی بیاموزند.

طباطبایی با ذکر خاطره ای از حضور حافظان یمنی در قم اضافه کرد: جمعی از حافظان کشور یمن به قم سفر کردند و اعلام داشتند که ما علاقه مند هستیم که مکتب اهل بیت را به مانند شما بیاموزیم و از شما می خواهیم که اساتیدی را به کشور ما بفرستید.

این فعال قرآنی عنوان کرد: این حفاظ اهل کشور یمن اعلام کردند که در کشور ما سه دانشگاه قرآن وجود دارد که هر سه آن سعودی است اما ما می خواهیم که جمهوری اسلامی و اساتید ایرانی برای ما تدریس کنند.

ترجمه 30 کتاب قرآنی به چهار زبان زنده دنیا

مدیر جامعه القرآن کریم کشور با اشاره به استقبال کشورهای مختلف اسلامی از اساتید ایرانی بیان داشت: بسیاری از کشورهای اسلامی نظیر عمان، عراق و غیره از حضور اساتید ایرانی در کشورشان و یادگیری علوم قرآنی در ایران استقبال می کنند.

وی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته حدود 30 کتاب موسسه جامعه القرآن کریم به چهار زبان انگلیسی، عربی، اردو و مالایی ترجمه شده و در این زمینه همکاری های خوبی را با جامعه المصطفی العالمیه برقرار کرده ایم.

طباطبایی متذکر شد: موسسه جامعه القرآن کریم دوره هایی را با حضور اساتید قرآن برای افراد علاقه مند برگزار می کند و پس از پایان دوره، افراد به کشورهای خود اعزام و با تشکیل مراکز اسلامی در زمینه ترویج قرآنی فعالیت می کنند.