زنجان-مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بخش کشاورزی در اشتغال و تولید ناخالص ملی استان نقش عمده ای دارد که این موضوع باید در تخصیص اعتبارات لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جعفری ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی استان زنجان با اشاره به نتایج سرشماری کشاورزی اظهار داشت: این نتایج مبنای مهمی در برنامه‌ریزی به شمار می‌رود.

 وی به نتایج ارائه شده در مورد افزایش بهره‌برداران از اراضی کشاورزی استان زنجان اشاره کرد و افزود: با وجود این افزایش اطلاعات موجود بیانگر خرد شدن زمین‌های کشاورزی است.

جعفری با اشاره به استنتاج بخشی از نتایج سرشماری کشاورزی گفت: محرمانه تلقی شدن همه جوانب این سرشماری درست نیست و باید برای برنامه‌ریزی در اختیار رده‌های خاصی از مدیریت قرار گیرد.

وی خرد شدن اراضی کشاورزی را از مشکلات مکانیزه شدن کشاورزی دانست و تاکید کرد: برای پیشگیری از بروز این مشکل باید راه‌کاری اندیشیده شود.

همچنین رئیس اداره امور مالی استانداری زنجان در این جلسه از تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات طرح سرشماری کشاورزی استان خبر داد و متذکر شد: صرفه جویی صورت گرفته در ستاد و عملیات اجرایی این طرح در اختیار مسئولان قرار گرفته است.