رییس هیات مدیره و سخنگوی خانه سینما جزئیات برگزاری مجمع عمومی این نهاد صنفی را اعلام و ابراز امیدواری کرد هیات مدیره بعدی نیز با قدرت و دقت اداره امور را به انجام برساند.

فرهاد توحیدی رییس هیات مدیره و سخنگوی خانه سینما درباره مجمع عمومی خانه سینما که 11 اسفند ماه برگزار می‌شود به خبرنگار مهر گفت: در مجمع عمومی خانه سینما نمایندگان 31 صنف، پنج نفر را به عنوان نماینده به مجمع عمومی معرفی می‌کنند که از این پنج نفر، یک نفر باید بازرس، دو نفر از میان اعضای شورای مرکزی و دو نفر دیگر باید از اعضای پیوسته شورای مرکزی باشند.

وی ادامه داد: همچنین پنج روز قبل از برگزاری مجمع، اسامی نامزدها به هیات مدیره اعلام شده است. درواقع تا آخر وقت اداری روز چهارشنبه 6 اسفند ماه اسامی همه نامزدهای عضویت در هیات مدیره در اختیار هیات مدیره فعلی قرار گرفته است. یکی از نکات مورد توجه در اساسنامه جدید این است که انتخاب بازرس از میان بازرسان مختلف صنوف صورت خواهد گرفت و فقط کسانی می‌توانند به عنوان نامزد بازرسی معرفی شوند که پیش از این در صنف خودشان، بازرس بوده باشند.

رئیس هیات مدیره خانه سینما یادآور شد: در حقیقت این اقدام به نوعی تقویت نهاد بازرسی است، چون قبلا انتخاب بازرس به این شکل بود که کسانی که در هیات مدیره رای نمی‌آوردند، نامزد بازرسی می‌شدند اما در حال حاضر این اتفاق به شکل دیگری رقم می‌خورد. همچنین مطابق اساسنامه جدید، سه عضو شورای صیانت خانه سینما باید به انتخاب مجمع عمومی صورت بگیرد.

توحیدی متذکر شد: همچنین اولین دستور جلسه روز دوشنبه،‌ بررسی گزارش عملکرد و مسایل مالی خانه سینما خواهد بود که این گزارش پیش از این در اختیار همه اصناف قرار گرفته است. همچنین اقداماتی که تاکنون برای ثبت اصناف انجام شده، به صورت یک جزوه در اختیار همه اصناف خانه سینما قرار گرفته است. به هر حال در حال آماده شدن برای برگزاری مجمع عمومی هستیم و همه مسایل قانونی و مشکل ثبت نیز حل و فصل شده است.

سخنگوی خانه سینما افرود: باید به کسانی که خارج از نهادهای قانونی نظارت‌کننده نکات و انتقاداتی را البته به تحریک برخی از مطبوعات به خانه سینما وارد می‌کنند، عرض کنم که هیچ مشکلی وجود ندارد و انشاءالله با نظم و انضباط و علاقمندی همه اصناف خانه سینما، انتخابات انجام خواهد شد. امیدواریم که بعد از نزدیک به 6 سال که از فعالیت هیات مدیره فعلی می‌گذرد و این افراد با کیفیتی که همه ما از آن خبر داریم، مشغول خدمت بودند، هیات مدیره بعدی نیز با قدرت و دقت هر چه تمام‌تر اداره اموری را که به زمین مانده، به انجام برساند.

این فیلمنامه‌نویس سینما ابراز کرد: البته طرح و برنامه‌های پیشنهادی هیات مدیره جدید هم باید تصویب شود. امیدوارم خانه صنفی سینمای ایران که در طول 6 سال اخیر آب دیده شده و همه اصناف با انگیز‌های صنفی برای اداره‌اش تلاش کرده‌اند، به درستی بتواند به فعالیت خود ادامه دهد. همچنین در زمینه تعامل نظام صنفی با دولت نیز شاهد روند مثبتی بوده‌ایم که امیدواریم این روند ادامه یابد تا انشاءالله با همه قدرت به کار خود ادامه دهیم.

وی در پایان صحبت‌هایش با اشاره به افرادی که برای عضویت در هیات مدیره نامزد شده‌اند، بیان کرد: حدود 11-10 نفر برای عضویت در هیات مدیره اعلام نامزدی کرده‌اند که به زودی اسامی‌شان را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

مجمع عمومی خانه سینما ساعت 17 روز دوشنبه 11 اسفند ماه به منظور انتخاب اعضای جدید هیات‌ مدیره و بازرس خانه سینما برگزار خواهد شد.