زاهدان-پیکر پاک دو شهید گمنام صبح امروز بر روی دستان مردم شهرستان مرزی میرجاوه سیستان و بلوچستان تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر این شهدای هشت سال دفاع مقدس، پس از ورود به شهرستان زاهدان، به میرجاوه منتقل و صبح امروز با حضور با شکوه اقشار مختلف مردم، عاشقان انقلاب و شهدا تشییع و در بوستان شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.

فرماندار شهرستان میرجاوه در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهدای دفاع مقدس و بخصوص شهدای گمنام حق بزرگی بر گردن مردم داشته و تکریم مقام و جایگاه آنها وظیفه ای همگانی است.

محمد میهنی افزود: مردم شهید پرور این خطه، در تمامی دوران دفاع مقدس و پس از آن در تشییع پیکر شهدا حضور شایسته ای داشته اند که این به خوبی نشان دهنده عشق آنان به شهدا و فرهنگ ناب ایثار است.

وی بیان کرد: در این راستا و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته توفیق میزبانی از دو شهید گمنام نصیب مردمان این شهرستان شد که این حضور پر شور مردم به خوبی نشان دهنده آزادگی است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار مهر گفت: این شهدای بزرگوار ۲۲ و ۲۴ ساله هستند که سال ۶۷ در جزایر مجنون و منطقه خواف به شهادت رسیدند.

سرهنگ حمزه دهقان اظهار داشت: حضور گسترده و کم نظیر هزاران نفر از اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در آیین تشییع این شهدا نشان از پویایی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.

وی افزود: با گذشت ۲۶ سال از پایان دوران دفاع مقدس هنوز مردم مشتاقانه و باشکوه در آیین تشییع شهدا حضور می یابند و این بدلیل انتقال نسل به نسل ارزش های دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار مهر، با خاکسپاری این دو شهید هشت سال دفاع مقدس در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان (شهرستان میرجاوه)، ۲۱ نقطه سیستان و بلوچستان مفتخر به میزبانی از ۶۳ شهید گمنام هستند.

میرجاوه در ۸۰ کیلومتری شرق زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است که دارای مرز رسمی با کشور پاکستان است.