صدها صفحه از طراحی‌های استوری برد مجموعه پرفروش «تن تن» زیر چکش حراج می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، صدها استوری‌بورد، اتود و طراحی و کتاب متعلق به خالق «تن تن» یعنی ژرژ رمی که بیشتر به نام هرژه شناخته می‌شود، همین هفته در پاریس زیر چکش حراج می‌روند.

ساتبیز ۲۸۸ قطعه از این مجموعه را ۷ مارس برای فروش عرضه می کند که از این میان حدود ۵۰ قطعه با امضای هرژه این کارتونیست مشهور بلژیکی همراه هستند.

یکی از این طراحی ها برای روی جلد نسخه ای از مجموعه «تن تن» که سال ۱۹۳۸ منتشر شد، به کار رفته است. این طراحی ۴۸۰ هزار یوور قیمت گذاری شده است.

ندین صفحه از استوری بوردها، از که شامل یک یادداشت تقدیمی به فرانسواز ریویر فیلمنامه‌نویس و رمان نویس هم هست، در میان این آثار وجود دارد.

علاوه بر اینها بیش از ۱۰ نسخه اولیه «تن تن» به حراجی راه یافته  که در حراجی کریستیز در روز ۱۴ مارس عرضه می‌شوند و زیر چکش حراج می روند. ارزش این ۱۰ اثر اورجینال هرژه حدود ۱.۵ میلیون یورو برآورد شده است. یکی از این طرح ها که در سال ۱۹۴۵ کشیده شده از خود «تن تن» است که تمامی کتاب‌های تن تن را در دست دارد. این اثر هرژه به تنهایی رقمی حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار یورو برآورد شده است.

این در حالی است که دو سال پیش جلد کتاب «تن تن در آمريکا» در حراجی در شهر پاريس به قيمت يک ميليون و ۶۰۰ هزار دلار به فروش رفت. سال ۲۰۰۸ نيز نسخه ديگری از طرح های اصلی همين کتاب به قيمت ۹۷۰  هزار دلار به فروش رفت که تا آن زمان بالاترين رقم حراج يک کتاب کميک استريپ در سطح جهان بود.

خالق شخصيت تن تن «ژرژ پروسپر رمی» و اهل بلژيک بود اما برای امضا خود از نام هنری «هرژه» استفاده می کرد. مجموعه کتابهای کميک تن تن ابتدا در سال ۱۹۲۹ به صورت ضميمه يکی از روزنامه‌های بلژيکی منتشر شد.