اردبیل - رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل از اجرا و تهیه نقشه هوایی اراضی کشاورزی این استان برای اولین بار با طرح کاداستر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عدیل سروی عصر چهارشنبه در آئین انعقاد تفاهم نامه اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی استان افزود: این مهم در قالب طرح نقشه برداری هوایی از هفت میلیون هکتار از اراضی کشور انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اولین فاز این طرح در ۱۴ استان از جمله استان اردبیل اجراء خواهد شد، ادامه داد: در این راستا تفاهم نامه همکاری بین دو سازمان امور اراضی کشور و جهاد کشاورزی استان اردبیل در خصوص اجرای طرح گاداستر اراضی کشاورزی منعقد شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان هدف از امضاء این تفاهم نامه را هماهنگی بیشتر و وحدت رویه در تولید نقشه های هوایی کاربردی اراضی کشاورزی و سند دار کردن آنها و ایجاد پایگاه اطلاعات مکانی با رویکرد کاداستر اراضی کشاورزی با استفاده از قابلیت ها و توانمندی های اجرایی و موجود استان برشمرد و یادآور شد: تامین اعتبار اجرای این پروژه و همکاری بر عهده سازمان امور اراضی کشور است.

وی یکی از دستاوردهای امضاء این تفاهم نامه را جلوگیری از هدر رفت منابع، جمع آوری اطلاعات مکانی و توصیفی عنوان کرد و متذکر شد: ۵۰ درصد از اعتبارات اجرایی این طرح توسط استانداری اردبیل و ۵۰ درصد مابقی از سوی سازمان امور اراضی کشور تامین خواهد شد.

سروی اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی در سال مزین به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی را زمینه ساز برنامه ریزی صحیح و انجام کارهای بزرگ در استان اردبیل دانست.

وی با اشاره به ویژگی های این طرح عنوان کرد: پس از تهیه نقشه های دقیق هوایی از حدود اراضی کشاورزی استان با همکاری سازمان ثبت اسناد، سند مالکیت صادر خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه صدور سند مالکیت مشکلات کشاورزان از جمله دریافت تسهیلات بانکی را آسان می کند، بیان داشت: با تهیه نقشه های هوایی اطلاعات دقیقی از وضع خاک شرایط منابع آبهای زیر زمینی و کیفیت آب را در اختیار برنامه ریزان بخش کشاورزی قرار می دهد، بنابراین می توان الگوی کشت را در سطح استان با استناد به این اطلاعات اجرا کرد.