بوشهر - معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر دارای پیشینه تاریخی بسیار ارزشمندی است و باید این استان به جهانیان معرفی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی کشور با تسلیت ایام فاطمیه(س) اظهار داشت: ویژگی‌های رفتاری حضرت فاطمه زهرا(س) باید الگوی بانوان مسلمان باشد و ابعاد شخصیتی این بانوی عظیم‌الشان به خوبی تبیین شود.

وی به تاریخ پرافتخار استان بوشهر اشاره کرد و افزود: استان بوشهر دارای پیشینه تاریخی بسیار ارزشمندی است و باید این استان به جهانیان معرفی شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: بوشهر علاوه بر اینکه پایتخت انرژی کشور است، مناطق بکر و زیبای طبیعی و جزایر و سواحل ارزشمندی دارد و در کشاورزی خارج از فصل و تولید خرما و ... نیز جایگاه خاصی در کشور دارد.

ایجاد ۲ دهکده گردشگری در استان بوشهر

حقیقی با بیان اینکه بوشهر ۹۳۷ کیلومتر مرز با خلیج فارس دارد و با اشاره به جایگاه بندر باستانی سیراف یادآور شد: بندر باستانی سیراف یک بندر تاریخی است و البته بر اساس تاریخش شناسانده نشده و همه وظیفه دارند این استان و به ویژه بندر سیراف را در بحث گردشگری و توریسم معرفی کنیم.

وی به مصوبات سفر رئیس جمهور اشاره کرد و با اشاره به ایجاد ۲ دهکده گردشگری در استان گفت: در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان، یک هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص یافت که ایجاد ۲ دهکده گردشگری از مصوبات ارزشمند دولت به شمار می‌رود.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به اینکه اگر به مردم قولی می‌دهیم باید اجرایی و عملیاتی شود افزود: وعده غیرعملی به مردم نمی‌دهیم و هر وعده‌ای که به مردم داده می‌شود باید عملی شود و شایسته نیست که وعده غیرعملی به مردم بدهیم.

برگزاری همایش بین‌المللی باستان‌شناسی خلیج‌فارس

حقیقی با بیان اینکه استاندار بوشهر افکار بزرگی دارد و برنامه‌ریزی ارزشمندی برای توسعه استان انجام داده گفت: به ویژه در حوزه گردشگری شاهد اقدامات ارزشمندی هستیم که امیدواریم تداوم داشته باشد.

وی به اهمیت گردشگری در دنیا اشاره کرد و یادآور شد: از ۱۰ کشور برتر اقتصاد دنیا، ۸ کشور بیشترین درآمدشان از بابت توریسم است و این نشان دهنده جایگاه گردشگری است.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی باستان‌شناسی خلیج‌فارس اظهار داشت: یقینا همه دستگاه‌های ذیربط در راستای اجرای این همایش بزرگ و توسعه گردشگری همکاری لازم را انجام خواهند داد.