دامغان - امام جمعه دامغان با انتقاد از نحوه اختصاص سهمیه بلیط قطار برای شهروندان این شهرستان گفت: این از انصاف و عدالت به دور است که مردم ما بلیط خود را از سهمیه شاهرود و سمنان استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمود ترابی در جمع نمازگزاران جمعه دامغانی در محل مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: سوال این است که چرا شهرهای سمنان و شاهرود باید از یک قطار اختصاصی برای شهرهای خود برخوردار باشند ولی شهرستان دامغان با داشتن مسافرهای زیاد در طول سال به ویژه سفر به مشهد مقدس از داشتن قطار اختصاصی محروم و از قطار شهرهای همجوار باید استفاده کند.

وی تصریح کرد: در چند روز اخیر قطار مسافربری سمنان به مشهد که ۸۰ نفر مسافر آن از شهروندان دامغانی بودند از سمنان با سه ساعت تاخیر وارد ایستگاه راه آهن دامغان شد که اعتراض مردمی را به همراه داشت و کسی هم پاسخگوی این اعتراضات نبود.

ترابی افزود: چرا مردم دامغان باید خسارت و ضرر را متحمل شوند و اگر اعتراض هم می شود به آن بی اعتنایی می شود و این از انصاف و عدالت به دور است.

وی خاطر نشان ساخت: مردم از نبود گله ندارند و از وجود تبعیض گله دارند و در  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبعیض و بی عدالتی جایگاهی ندارد.

امام جمعه دامغان با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی افزود: با توجه به اینکه در پایان سال قرار داریم باید کارنامه یکساله خود را مرور کنیم که اگر نقاط قوت وجود دارد تقویت و نقاط ضعف نیز جبران شود.

ترابی اضافه کرد: محاسبه اعمال ما انسان ها روز به روز است و باید بررسی کنیم که در سالی که گذشت در اجرای برنامه های خود خصوصا در مسائل فرهنگی چه موفقیت هایی به دست آوردیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه با توسل به خارج از کشور هرگز اقتصاد مقاومتی که مد نظر رهبری است میسر نمی شود اظهار داشت: باید تلاش کنیم با ایستادگی روی پای خود استقلال اقتصادی را حفظ و به کشورهای خارجی چشم نداشته باشیم.

خطیب جمعه دامغان همچنین با گرامیداشت هفته منابع طبیعی ضمن تصریح بر اینکه درختکاری ریشه قرآنی دارد گفت: منابع طبیعی از نعمت های خداوند است  که باید از آن به خوبی حراست و پاسداری کرد.

ترابی گفت: همه ما در ترویج و گسترش فرهنگ منابع طبیعی مسئول هستیم که باید کوشید این فرهنگ با ارزش به دیگر نسل ها منتقل شود.

امام جمعه دامغان به سفر روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت به این شهرستان اشاره کرد و افزود: سفر محمد رضا نعمت زاده زمینه بازدید از پروژه های صنعتی را به همراه داشت که یک سفر پرخیر و برکت بود که به حل مشکلات کمک کرد.

ترابی یادآور شد: در حال حاضر ۲ پروژه صنعتی مهم شامل کارخانه فولاد کویر و خودروسازی متین در حال احداث است که سال آینده افتتاح می شود و این پروژه ها کمک بزرگی به رشد اقتصادی و اشتغال شهرستان می کند.

وی در خاتمه گفت: حضور  مسئولان کشوری به شهرستان ها، ایشان را در جریان  بهتر مسائل قرار میدهد و از نزدیک تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.