قم - مدیرکل انتقال خون استان قم از ارسال ۱۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی از قم به استان‌های دیگر طی سال جاری خبر داد.

مرتضی نوریان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: میزان اهدای خون طی ۱۱ ماهه گذشته در قم ۳۵ هزار واحد بوده که نسبت به سال گذشته ۶ و نیم درصد رشد داشته است.

وی گفت: بانوان ۴.۴ درصد اهداکنندگان خون در این مدت را شامل می‌شوند که این تعداد نیم درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان قم عنوان کرد: تعداد اهدا کنندگان مستمر یعنی افرادی که بیش از ۲ بار به اهدای خون می‌پردازند ۵۳ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان قم در زمینه اهدای خون از میانگین کشوری بالاتر است، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۵۰۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی انتقال داده شده است، همچنین ۱۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی به استان‌های تهران و خوزستان ارسال شد.

نوریان توصیه کرد: جوانان به ویژه متولدین ۷۲ به بعد و بانوان مشارکت بیشتری در اهدای خون داشته باشند و از کم خونی نترسند زیرا حفظ سلامتی اهدا کننده اهمیت بسیاری دارد و چنانچه اهدا کننده شرایط لازم را نداشته باشد اهدای خون صورت نمی‌گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان قم افزود: برای ساخت مرکز انتقال خون در منطقه پردیسان زمینی تملک شده است که پس از پیگیری پروانه ساخت ساختمان شماره ۲ پایگاه انتقال خون قم به این منطقه منتقل خواهد شد.

وی گفت: همزمان با هفته نیکوکاری این اداره کل بر اساس پیشنهاد کارکنان و پرسنل کشور، مدیران و پرسنل به اهدای خون پرداختند که در استان قم نیز این اقدام صورت گرفت.

نوریان اظهار داشت: در حوزه سیانت از حقوق شهروندی از سال ۹۳ این اداره کل از سوی استانداری مورد تقدیر قرار گرفت.