اردبیل – مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل گفت: تصمیم گیری برای ممنوعیت شکار سال آینده در این استان هنوز به قطعیت نرسیده است.

سید رضا موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: امسال هیچ مجوز شکاری در این استان صادر نشد و با همه تخلفات نیز برخورد جدی داشتیم.

وی افزود: ممنوعیت شکار به دلیل تهدید های جدی حیات وحش انجام شده و بررسی ها نشان می دهد همچنان ممنوعیت شکار در اردبیل یک ضرورت است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان با یادآوری مقاومت های قابل توجه برخی شکارچیان در خصوص ممنوعیت شکار اضافه کرد: برنامه ریزی برای تداوم این طرح در سال آینده هنوز به قطعیت نرسیده است.

موسوی معتقد است ممنوعیت شکار باید تداوم داشته باشد تا ۱۷ گونه در معرض تهدید و آسیب حیات وحش بتوانند حیات خود را احیا کنند.

به گفته این مسئول شکار قبلا برای اهداف ضروری از جمله امرار معاش انجام می شد و یک تفریح و سرگرمی نبود اما در حال حاضر بیشتر با هدف سرگرمی انجام می شود.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان تاکید کرد: در چنین وضعیتی ممنوعیت شکار به شدت ضروری است و در واقع این سرگرمی به قیمت گزافی برای حیات وحش و چرخه های زیستی تمام می شود.

وی افزود: تصمیم گیری برای ممنوعیت شکار و یا نحوه اعمال آن به زودی اطلاع رسانی می شودو پیش از آن باید تمامی جوانب اجرای این مهم بررسی شود.