«از حال بد به حال خوب» و «ته خیار» دو کتابی هستند که می توان نام آن ها را بین عناوین پرفروش فروشگاه مرکزی شهر کتاب در نیمه اول اسفند مشاهده کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با انتشار فهرست پرفروش‌های فروشگاه مرکزی شهر کتاب در نیمه اول اسفند ماه، پرفروش‌ترين کتاب های حوزه های تاريخ، روانشناسی، فلسفه، داستان، شعر، كودك، نوجوان، دين و عرفان، هنر، علم، دفاع مقدس و آموزشی در این مدت معرفی شدند.

به این ترتیب پرفروش های بخش تاریخ این فروشگاه عبارت اند از: «تاريخ قرن بيستم»، «يادداشت‌هاي علم جلد ۷»، «نام آوران تاريخ»، «انقلاب مشروطه ايران» و «كودتا (۲۸ مرداد سازمان سيا و ريشه‌هاي روابط ايران و آمريكا در عصر مدرن)»

«در ستايش بطالت»، «خيابان يك طرفه»، «هنر هميشه برحق بودن»، «كامو و بونهافر» و «رساله منطقي فلسفي» هم پرفروش های بخش فلسفه هستند.

در میان کتاب های ژانر داستان هم نام «ته خيار»، «شاگرد قصاب»، «دود»، «ماه هفت شب» و «نه فرشته نه قديس» به عنوان کتاب های پرفروش دیده می شود.

میان کتاب های پرفروش قفسه های شعر هم این عناوین به چشم می خورد: «چيزی تو كشو نيست»، «به خاموشی نقطه‌ها»، «جنون منطقی» و «دستورهای زبانی يك ديكتاتور عاشق».

«فصوص‌الحكم»، «آثار باقيه از مردمان گذشته»، «صحيفه سجاديه»، «ديوان حضرت علی» و «متن كامل منتهی الآمال» هم کتاب‌های پرفروش دین و عرفان هستند.

پرفروش‌های بخش کتاب های روانشناسی هم در این مدت عبارت اند از: «تئوری انتخاب (درآمدی بر روان‌شناسی اميد)»، «از حال بد به حال خوب»، «وضعيت آخر»، «راز شاد زيستن» و «نيمه تاريك وجود».

بین کتاب‌های شاخه هنر هم «آموزش كاربردی عكاسی ديجيتال»، «هفت فيلم‌نامه از اصغر فرهادی»، «۵۰ هنرمند زن كه بايد شناخت»، «از سينما تك پاريس تا كانون فيلم تهران» و «هر آنچه می خواستيد درباره گالری دارها بدانيد اما جرات پرسيدنش را نداشتيد» کتاب هایی هستند که به عنوان پرفروش معرفی شده اند.

کتاب هایی که به عنوان پرفروش های بخش علمی این فروشگاه معرفی شده اند، هم عبارت اند از: «جهان زيبا (نظريه ريسمان و تكاپوی سازگاری نسبيت و فيزيك كوانتوم)»، «درآمدی كوتاه به مغز»، «گيتی از هيچ (چرا به جاي هيچ چيزی هست)»، «تاريخ علم (از انقلاب صنعتی تا كشف اتم)» و «بر شانه‌های غول».

«Oxford Word Skills Basic»، «Absolutely Essential Word ۵۰۴»، «خودآموز مكالمات انگليسی در ۹۰ روز به شيوه نصرت»، «تركی استانبولی در سفر» و «انگليسی در ۳۰ روز» کتاب های پرفروش بخش آموزشی در این بازه زمانی هستند.

بین کتاب های پرفروش انقلاب و دفاع مقدس شهر کتاب مرکزی هم می توان عناوینی چون «من زنده‌ام»، «پايي كه جا ماند»، «دا»، «لشكر خوبان» و «نورالدين پسر ايران» را مشاهده کرد.

عناوین پرفروش حوزه نوجوان نیز عبارت اند از: «پدر اسلاگ»، «اسم من ميناست»، «در انتظار يك زندگی طبيعی»، «اين وبلاگ واگذار می شود»، «مجموعه شب هزار و دوم» و «مجموعه خيابان جيغ».

«فليكس در ميان بچه‌های دنيا»، «كاكل‌قرمزی وسط كتاب خواندن پدرش می پرد»، «فليكس و ماجرای چمدان پرنده»، «يكی برای همه همه برای يكی»، «مجموعه گونی برد» و «خانه‌ای در شب» هم عناوین پرفروش کتاب های کودک در این مدت هستند.