قزوین- رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین گفت: منابع طبیعی به عنوان میراث و امانتی از گذشتگان به شمار می آید که ما باید آن را ضمن استفاده بهینه و صحیح به آیندگان تحویل دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، فرج الله فصیحی رامندی ظهر سه شنبه در دیدار با اسدالهی مدیر کل منابع طبیعی استان میراث طبیعی را بزرگترین میراث برای آیندگان برشمردو افزود: مسئولیت حفظ و نگهداری از محیط زیست بسیار خطیر و اثر گذار است چراکه میراث و امانتی از گذشتگان بوده و ما نیز باید ضمن استفاده بهینه و صحیح، آنرا به آیندگان تحویل دهیم.

وی همکاری و تلاش دستگاههای مسئول در این میراث ارزشمند را بسیار مهم برشمردو افزود: شورای شهر، شهرداری و اداره کل منابع طبیعی از جمله دستگاههایی هستند که می توانند در سایه همکاری و همدلی نسبت به حفظ محیط زیست قدم بردارند.

این عضو شورا گفت: باید شرایطی فراهم کنیم که دیگر حوزه ها در خدمت منابع طبیعی و فضای مطلوب و ریه های تنفسی زمین باشند به اینکه مانعی برای رشد این میراث به شمار آیند.

وی در پایان تأکید کرد: شورا از این آمادگی برخوردار است تا با سیاست گزاری هایی با نگاه توازن و همه جانبه نگری را در حوزه حفظ منابع طبیعی به انجام برساند.

نباید نگاه منفعت طلبانه به محیط طبیعی داشت

در ادامه علی اکبر اسدالهی ضمن بیان سخنانی با تأکید بر اینکه باید نگاه منفعت طلبانه را از حوزه حفظ محیط زیست حذف کرد، ادامه داد: امروزه در دنیا علاوه بر اینکه حفظ محیط طبیعی مورد توجه قرار می گیرد، توسعه آن نیز از اولویتهای انکار ناپذیر محسوب می شود.

وی با تأکید بر اینکه منابع طبیعی می تواند در خدمت توسعه کشور قرار بگیرد، ادامه داد: تدوین برنامه های توانمند در این عرصه می تواند مد نظر قرار بگیردو به عنوان نمونه اگر می خواهیم باغ ویلاها در قزوین به خوبی رشد کنندو باغهای سنتی حفظ شوند باید برنامه ای توانمند برای آنها تدوین کنیم.

مدیر کل منابع طبیعی استان گره زدن معیشت مردم با حفظ منابع طبیعی را نیز مقوله مهم دیگری دانست و یادآورشد: دخالت مردم در گسترش وسعت کشت گیاهان دارویی از جمله راهکارهایی بوده که تاکنون برای پیوند این دو حوزه با یکدیگر در استان انجام گرفته است.

وی در پایان با تأکید بر گسترش فضای سبز شهری اظهار داشت: با این اقدام می توانیم از خطر کاهش یافتن وسعت منابع طبیعی بکاهیم و استان و شهر قزوین را از بیابانی شدن دور کنیم