تبریز - رییس جمهور تاتارستان گفت: موفقیت روابط دو کشور روسیه و ایران می تواند از طریق توسعه همکاری‌ها و روابط جمهوری تاتارستان با آذربایجان شرقی مهیا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم مینیخانوف شامگاه سه‌شنبه درهمایش روز تاتارستان در تبریز، به اهمیت توسعه روابط اقتصادی، فنی و مهندسی تاتارستان و آذربایجان شرقی در چارچوب روابط ایران و روسیه اشاره و تصریح کرد: هم اکنون گردش تجاری ۱۰ میلیون دلار فعلی بین تاتارستان و ایران تامین کننده اهداف ترسیم شده اقتصادی دو طرف برای ایفای نقش پررنگ آذربایجان شرقی و جمهوری تاتارستان در ارتقای سطح تجاری ایران و روسیه نیست.

وی پالایش نفت، پتروشیمی، خودرو سازی، تولید قطعات، هواپیما و بالگردسازی و همچنین برخورداری از تکنولوژی های روز و داروسازی را از جمله ظرفیت های قازان و تاتارستان برای توسعه روابط با آذربایجان شرقی برشمرد و خواستار حضور سرمایه گذاران استان در این بخش ها شد.

رییس جمهور تاتارستان در پایان از علاقمندی برای توسعه روابط همه جانبه با ایران و آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این جمهوری با داشتن ۶۰ درصد نفت، ۵۰ درصد تولید پلی استیل و ۴۰ درصد تولید پلی اتیلن روسیه و دارا بودن قابلیت های صنعتی می تواند شریک تجاری مناسبی برای شرکت های ایرانی و آذربایجان شرقی باشد.