بوشهر - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر از کاهش میزان طلاق در استان بوشهر طی سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، فاطمه دهقانی در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی بر لزوم استفاده مناسب از ظرفیت‌های مبلغین و مبلغات استان در کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر ادامه داد: ما با همکاری بانوان استان در سپاه پاسداران، بسیج، حوزه های علمیه، دانشگاه ها و سایر نهادهای تاثیرگذار استان در امور بانوان در حوزه خانواده برنامه ریزی مناسبی انجام شده که سعی می‌کنیم برنامه ها در چارچوبی تدوین شوند که در نهایت هدفی را که ترسیم می‌کنیم بحث تحکیم تعالی بنیان خانواده باشد.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای کاهش آسیب هایی از قبیل طلاق که نهاد خانواده را مورد تهدید قرار داده، افزود: در حال حاضر رتبه استان بوشهر در کشور رتبه ۱۲ است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با بیان این که در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ با کاهش آمار طلاق در استان مواجه هستیم، اضافه کرد: برای استان بوشهر با آن سابقه درخشان مذهبی و فرهنگی همان رتبه ۱۲ هم دغدغه و نگرانی ایجاد کرده و در این زمینه هم بحث مشاوره پیش از ازدواج را ما به طور موقت در شهرستان دشتستان ایجاد کرده ایم که نتایج بسیار خوبی هم از این طرح به دست آمده است.

چهره درخشان نظام در حقوق شهروندی و حجاب و عفاف متبلور است

حجت‌الاسلام حسین رزمجو مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر نیز بر لزوم استفاده مناسب از ظرفیت‌های مبلغین و مبلغات استان در کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: درخشندگی نظام ما در این است افرادی که از کشورهای دیگر به هر استان، شهرستان و هر منطقه از کشور که ورود می‌کنند وقتی با اخلاق، رفتار، نوع لباس و پوشش مردم مواجه می شوند بدانند که مردم این سرزمین وابسته به اسلام و خاندان عصمت و طهارت هستند.

حجت‌الاسلام رزمجو ادامه داد: این درخشش نشان می دهد که اقتدار حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در دل ها جا پیدا کرده و مردم با تعالیم و ارزش های دینی همراهند و ان چه ما داریم از همین مبناست ها و تعالیم اسلامی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر افزود: موضوع دیگر حقوق شهروندی است که در واقع حق الناس به شمار می رود و تمام تلاش نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که مردم از نظامی که اسلامی است و فرامین و مقرراتش بر گرفته از شریعت مقدس است کلا رضایت داشته باشند چرا که اقتدار نظام در رضایت مردم است.

نشست مبلغین و مبلغات منتخب بوشهر با جانشین دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی با حضور علی ملازاده جانشین ستاد، حجت‌الاسلام رزمجو مدیرکل امور اجتماعی استانداری و دبیر ستاد صیانت استان، حجت‌الاسلام سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، فاطمه دهقانی، مدیرکل امور بانوان استانداری و مبلغین و مبلغات منتخب بوشهر در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.