بجنورد- مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: احداث باغ موزه دفاع مقدس در این استان با جدیت پیگیری و دنبال می شود.

سرهنگ احیامحمد امیری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این كه خراسان شمالی تنها استان فاقد باغ موزه در کشور است، اظهار داشت: مسئولان استانی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برای تامین زمین و اعتبار احداث باغ موزه دفاع مقدس با جدیت پیگیر موضوع هستند.

وی گفت: در حال حاضر منطقه دوبرار بجنورد با مساحت ۱۷ هكتار برای احداث باغ موزه دفاع مقدس خراسان شمالی در نظر گرفته شده است.

سرهنگ امیری هدف از اجرای طرح باغ موزه دفاع مقدس را ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عنوان كرد و افزود: این فرهنگ و یاد و خاطره شهدا باید همواره در جامعه و بین نسل جوان زنده نگه داشته شود چرا كه امروز هر چه داریم از بركت خون شهدا است.

این مسئول تصریح كرد: با نشان دادن تنها گوشه ای از تاریخ دفاع مقدس می توانیم ارزش ها و فرهنگ های غنی آن دوران را حفظ كنیم تا فراموش نشوند.

وی گفت: با احداث باغ موزه دفاع مقدس در استان ادوات و تجهیزات جنگی به نمایش گذاشته می شوند و این مهم به صورت جدی در دست پیگیری است.

سرهنگ امیری افزود: امروز نسل جوان مورد هجمه فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته است كه باید برای استقامت و مقاومت آنان در برابر این هجمه، فرهنگ ایثار، شهادت و فرهنگی به خوبی ترویج شود.

مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش های اسلامی دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: پارك موزه های دفاع مقدس نقش بسزایی در انتقال این فرهنگ ها دارند در این راستا اجرای این طرح در خراسان شمالی با جدیت دنبال می شود تا مردم استان همانند سایر استان ها از پارك موزه های دفاع مقدس بهره ببرند.