گرگان- نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور با اشاره به شبکه های اجتماعی یکی از راهزنان عمر جوانی است، گفت: آموزش های لازم داده نشده است و ما توان مواجه با آن را پیدا نکردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری ظهر پنجشنبه در جمع دانش آموزان دختر قرارگاهی استان گلستان، اظهار کرد: با ورود این شبکه ها کاهش حیا در جامعه اتفاق می افتد و با این اتفاق ایمان هم در جامعه کاهش پیدا می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید روش های تازه ای برای مدیریت زمان و تسلط به خود داشته باشیم، افزود: مدیریت زمان و عمر و رعایت ملزومات الهی ایمان در حال حاضر بسیار قیمتی تر نسبت به نسل های قدیم است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری: در حال حاضر مدیریت زمان وامور کار دشوار است و همیشه جزء کارهای سخت زندگی است و با توجه به مزاحمت هایی که در اطراف زندگی وجود دارد این مدیریت زمان سخت تر هم می شود.

وی با بیان اینکه به بهانه به روز بودن در حال سپری عمر هستیم، ادامه داد: کسانی هستند که امروزه عمر خود را تلف می کنند و اطلاعی هم از این اتلاف وقت ندارند و این برای جامعه ما خطرناک است.

نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور گفت: فناوری های نو در سطح زندگی ما گسترش پیدا کرده است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گلستان قدم های خوبی را در مسیر آرمان های اسلامی برداشته است.

جامعه به جای سودبردن از فناوری های جدید در حال زیان است

وی با بیان اینکه جامعه ما بیشتر از اینکه از فناوری های جدید سود ببرد در حال زیان است افزود: فرهنگ سازی های لازم برای ورود این تکنولوژی ها در جامعه انجام نشده است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری افزود: نسل جوان ما در حال حاضر در معرض آفت کم تعهدی و کاهش مسئولیت است که یک نوع روش تربیتی در خانواده های ما است و در جریان است.

وی با اشاره به این روش تربیتی گلخانه ای افزود: این خطر بزرگی برای جامعه ما است و عمده مسئولیت ها در این روش با والدین و بر دوش آن ها است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه از مسئولیت استقبال کنید و از پذیرش مسئولیت نترسید، اظهار کرد: نباید مسئولیت های بیرونی شما را از مسئولیت های درون خانه غافل کند.

وی تصریح کرد: تفکر در جامعه امروز بسیار سطحی شده است و با توجه به اینکه اطلاعات زیادی در گردش است اما این آگاهی از عمق کمی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین منابع برای تفکر آسمان است، افزود: انس با طبیعت در زندگی امروزه مورد غفلت قرار گرفته است و با نگاه به این منابع طبیعی می توانیم به بزرگی، شکوه و عظمت برسیم.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه فقر حرکتی بسیاری در جامعه وجود دارد، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مواردی که امروزه کمرنگ شده است مساله ورزش کردن است و این مساله برای خانم ها بسیار واجب است.

وی با تاکید بر نماز خواندن تصریح کرد: باید با سجاده، مقدمه و موخره به استقبال نماز برویم و این فریضه الهی را به نحو احسن اجرا کنیم و اگر نماز ما کیفیت داشته باشد زندگی با کیفیت تری هم خواهیم داشت.