کرمانشاه- رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه، از بررسی چالش‌های محیط زیستی در فصل دوم «باشگاه فیلم انجمن سینمای جوان» استان خبر داد و گفت: هدف ما جلب توجهات مردم و مسئولان به محیط زیست است.

کامران رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، از بررسی چالش‌ های محیط زیستی در قالب پخش فیلم‌ هایی با این موضوع در فصل دوم باشگاه فیلم انجمن سینمای جوان استان خبر داد.

وی تصریح کرد: در راستای اقدامات فرهنگی انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه این باشگاه در زمستان ۹۳ تاسیس شد و هر پنج‌ شنبه در دبیرستان هنرهای زیبای کرمانشاه اقدام به پخش فیلم و برگزاری کارگاه‌ های نقد و واکاوی آن براساس موضوعات تعیین شده می‌ کند.

رضایی یادآور شد: در فصل اول باشگاه فیلم انجمن، هر هفته فیلم‌ های برجسته سینمای ایران و جهان پخش و براساس موضوعاتی چون جامعه‌ شناسی، روانشناسی، معماری و ... اثرات آن بر جامعه توسط کارشناسانی بررسی و به طور کلی به موضوعات جامعه شهری و چگونگی ساختار و ریخت شهر پرداخته شد.

رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه گفت: فصل دوم این باشگاه فیلم، به فیلم‌ هایی با موضوع محیط زیست اختصاص پیدا کرده است و فیلم‌های مستند و داستانی با این موضوع پخش و توسط کارشناسانی بررسی می شود.

جلب توجه مردم و مسئولان به محیط زیست

وی افزود: هدف ما از اختصاص این فصل از باشگاه فیلم انجمن به موضوع محیط زیست این است که توجه مردم و مسئولان را به قضایای حاد محیط زیست خصوصا در استان خودمان جلب کنیم.

رضایی تصریح کرد: برای این فصل یک سری از کارگردانانی که در این حوزه فعالیت داشته‌اند دعوت شده‌اند و از ۲۰ فروردین ۹۴ فصل دوم باشگاه فیلم با فیلم «درپناه بلوط» ساخته مهدی نور محمدی آغاز می‌شود و پس از آن هر هفته پنج‌ شنبه ساعت چهار در هنرستان هنرهای زیبا واقع در کرمانشاه- خیابان ناسیونال یک فیلم با موضوع محیط زیست پخش خواهد شد.

رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه تصریح کرد: در هفته‌های پخش فیلم فصل دوم از کارشناسان سینما و محیط زیست دعوت می شود تا به نقد و بررسی فیلم‌های تعیین شده بپردازند.

وی، مسائل محیط زیستی را بسیار مهم ارزیابی کرد و اوضاع کنونی محیط زیست را بغرنج دانست و بر ضرورت توجه به این بخش تاکیید کرد.

رضایی تصریح کرد: متاسفانه آنگونه که باید در استان کرمانشاه به بحث محیط زیست از سوی مردم توجه نمی‌شود و یکی از بحرانی ترین موارد بحث آب و خشک شدن تالاب‌ها و سراب‌های استان است.

وی با بیان اینکه در این فصل از پخش فیلم فعلا اثری از فیلمسازان کرمانشاهی با این موضوع تعیین نشده اما در مراحل بعدی مد نظر ما هست و فیلم در سایه بلوط نیز فیلم موفقی است که برنده سیمرغ جشنواره فیلم فجر شده است.

رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه  در پایان تاکید کرد: هدف ما این است که از طریق فیلم جوی را راه بیاندازیم که توجهات مسئولین و مردم را به محیط زیست جلب کنیم.