مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه ظرفیت مسیر تهران- مشهد دو برابر می شود، اظهار داشت: از سال آینده می‌توانیم هر ۱۰ دقیقه یک قطار را در مسیر تهران- مشهد داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن پورسیدآقایی در نشستی خبری با بیان اینکه امسال یک‌میلیون و ۹۶۰ هزار ظرفیت بلیت ایجاد شد که نسبت به سال قبل ۵ درصد افزایش داشت، گفت: تاکنون ۵۰ درصد از بلیت‌ها به فروش رسیده و مابقی بلیت‌ها هنوز در سیستم وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۴ قطار به سمت مشهد اضافه شده است، افزود: در مسیرهایی که قبلا به مشهد قطار نبوده و یا افزایش تقاضا داشتیم، قطار اضافه کرده ایم.

مدیرعامل شرکت راه آهن به تقویت سیستم های ایمنی اشاره کرد و ادامه داد: در بخش آموزش و نظارت به پرسنل و بهره‌برداری از سیستم کنترل اتوماتیک اقداماتی انجام شده است.

پورسیدآقایی با بیان اینکه امسال ۲۳ درصد کاهش سوانح ریلی داشتیم و عوامل انسانی در سوانح ۴۰ دصد کاهش یافت، تصریح کرد: با بهره برداری از سیستم کنترل اتوماتیک قطار که از چهارشنبه این هفته در مسیر تهران- مشهد بهره‌برداری می‌شود، ظرفیت در این مسیر افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: این سیستم قدرت می دهد که هیچ لوکومتیورانی از سرعت سیر تجاوز نکند. همچنین این سیستم به ما اجازه می دهد که هر ۵ کیلومتر قطارها پشت سر هم حرکت کنند که این موضوع ظرفیت را در این خط دو برابر افزایش می دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از سال آینده محدودیتی در مسیر تهران- مشهد نداریم، گفت: هر ۱۰ دقیقه یک قطار می تواند از این مسیر عبور کند، به همین دلیل ظرفیت دو برابر می شود.