رئیس شورای شهر تهران از مردم تهران به خاطر حضور گسترده و پرشور در انتخابات شورایاری های شهر تهران که در روز جمعه ۲۲ اسفند ماه سال ۹۳ برگزار شد تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر ،مهدی چمران در ابتدای یکصد و سی و نهمین جلسه شورا ضمن تقدیر از مردم تهران به خاطر حضور پر شور در انتخابات شورایاری ها از هیأت های اجرایی و نظارت بر انتخابات شورایاری ها نیز که توان زیادی برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور گذاشتن تشکر کرد.

چمران افزود: با توجه به این که این انتخابات در سطح محلات بود، در محلاتی که از اقوام مختلف حضور داشتن شور و حال انتخابات بیشتر به چشم می خورد و شورای شهر و شهرداری نیز با امکانات اندک خود توانست انتخابات خوبی برگزار کند.

وی همچنین عنوان کرد: قرار بود نتایج انتخابات تا صبح امروز اعلام شود که دوستان هیأت نظارت و اجرایی در حال تلاش هستند نتایج اولیه اعلام شود.

چمران یادآور شد: برای رسیدگی به شکایات، ۴ روز فرصت وجود دارد و پس از بررسی شکایات نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران در پایان اظهار داشت: من برگزاری سالم و پرشور این انتخابات را به همه مردم و مدیریت شهری تبریک عرض می کنم و امیدوارم شاهد عملکرد پویاتر شورایاران در دوره جدید باشیم.

وی همچنین طبق روال همیشه جلسات تقویم تاریخ را ورق زد و گفت: ۲۵ اسفند روز بزرگداشت شاعر نامدار معاصر، پروین اعتصامی است، که شعر او هم از نظر معنا و هم از نظر زیبایی جایگاه خاصی دارد.

وی یاد و خاطره این شاعره نامدار و اشعار وی را گرامی داشت.

چمران همچنین سالروز بمب باران شیمیایی حلبچه توسط صدام را یادآور شد و افزود: صدام ملعون برای اینکه زهر چشمی از مردم کشور خودش بگیرد حلبچه را بمب باران شیمیایی کرد و بسیاری از مردم بی پناه را به خاک و خون کشید.

چمران تاکید کرد: این جنایات بزرگ تاریخ را باید همیشه به یاد داشت که جنایتکاران برای رسیدن به اهداف منحوس خود حتی به مردم کشور خود نیز رحم نکردند.