بوشهر - فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: طی سال جاری میزان وقوع قتل در استان بوشهر ۲۳ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر عباس‌زاده عصر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت ایام نوروز اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی به منظور بهبود شاخص‌های امنیتی در سطح استان بوشهر صورت گرفته است و شاهد اجرای طرح‌های بسیار خوبی در این راستا هستیم.

وی با اشاره به کاهش هفت درصدی میزان جرایم خشن در استان بوشهر طی سال جاری، اذعان داشت: میزان کشفیات جرایم خشن استان بوشهر ۱۰۴ درصد است که ۹۰ درصد کشفیات متعلق به امسال و مابقی مربوط به سنوات پیش است.

کاهش آدم‌ربایی در استان بوشهر

فرمانده انتظامی استان بوشهر همچنین از کاهش ۲۳ درصدی قتل در استان بوشهر طی سال جاری خبر داد و اذعان داشت: شاهد کشفیات ۱۶۳ درصدی قتل‌ها در استان هستیم که ۶۳ درصد مربوط به سنوات قبل است و ۱۰۰ درصد قتل‌های امسال نیز کشف شده است.

وی همچنین از کاهش آدم‌ربایی در استان بوشهر خبر داد و افزود: در سال جاری میزان تجاوز به عنف ۲۷ درصد و سرقت به عنف ۱۱ درصد کاهش یافته است و ۱۰۶ درصد از جرایم تیراندازی و سرقت مسلحانه کشف شده است.

کاهش وقوع سرقت‌ها و افزایش ۹۳ درصدی کشف سرقت‌ها

عباس‌زاده با اشاره به کاهش یک درصدی وقوع سرقت‌ها و کشفیات ۹۳ درصدی آنها، افزود: در سال جاری کشفیات سرقت خودرو ۱۱۹ درصد و کشفیات سرقت موتورسیکلت ۹۹ درصد بوده است.

وی به افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان بوشهر اشاره کرد و اذعان داشت: امسال بیش از سه هزار و ۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر به برنامه‌ریزی‌‌های صورت گرفته برای ایام نوروز اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز از پلیس‌های افتخاری استفاده خواهیم کرد که سهم استان بوشهر یک هزار پلیس افتخاری است.