غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش از افزایش قسمت بلیت سینماها در سال ۹۴ خبر داد و عنوان کرد سینما آزادی از چرخه اکران فیلم های گروه «هنر و تجربه» خارج شده است.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه فیلم سینمایی «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی از ۲۹ اردیبهشت ماه در گروه سینمایی فرهنگ اکران می شود، گفت: از پایان سال جاری یکی از سالن های سینما فرهنگ به گروه سینمایی «هنر و تجربه» اختصاص داده می شود و سینما آزادی اردیبهشت سال آینده از چرخه اکران فیلم های این گروه خارج می شود.

وی با بیان اینکه فروش فیلم های سال ۹۳ و ۹۲ در این جلسه شورای صنفی نمایش مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است، توضیح داد: فروش بلیت سینماها در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ در تهران و شهرستان ها بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. همچنین پنج مجموعه سینمایی آزادی، کوروش، هویزه مشهد، پردیس ملت و زندگی به ترتیب جزو پرفروش ترین سالن های سینما در کشور هستند.

فرجی با تاکید بر اینکه قیمت بلیت فیلم های سینمایی در سال ۹۴ افزایش پیدا می کند، گفت: بلیت سینماهای مدرن به ۸ هزار تومان افزایش پیدا کرده است، در این سینماها قیمت بلیت ها از شنبه تا چهارشنبه ۷ هزار تومان و پنجشنبه و جمعه ۸ هزار تومان فروخته می شود. همچنین بلیت سینماهای ممتاز به ۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. بلیت این گروه از سینماها از شنبه تا چهارشنبه ۶ هزار تومان و پنجشنبه و جمعه ها ۶ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رسد. همچنین قیمت بلیت نیم بها در این گروه ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

سخنگوی شورای صنفی نمایش بیان کرد: قیمت بلیت سینماهای درجه یک به ۵ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرد. در این سینماها از شنبه تا چهارشنبه قیمت بلیت ها به ۵ هزار تومان و روزهای پنجشنبه و جمعه ۵ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می شود. همچنین قیمت بلیت نیم بها ۳ هزار تومان در نظر گرفته شده است. سینماهای درجه ۲ نیز پنجشنبه و جمعه ها بلیت ۴ هزار تومانی می فروشند و از شنبه تا چهارشنبه قیمت بلیت ها به ۳ هزار تومان و بلیت نیم بها به ۲ هزار تومان خواهد رسید.

فرجی در پایان تاکید کرد: قیمت بلیت سینماها با احتساب مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده است.